• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 29 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130995
+
-

آماربازی

438
آقای گل لیگ برتر بالاخره بعد از 438دقیقه توانست در لیگ برتر گل بزند و خودش را از طلسمی که در هفته‌های اخیر به آن دچار شده بود رها کند. سجاد شهباززاده تا پایان هفته هجدهم 16گل زده بود که این یک رکورد در تمام ادوار لیگ‌برتر محسوب می‌شد. اما بعد از آن در 4هفته متوالی هیچ گلی نزد تا اینکه بالاخره در هفته بیست‌وسوم دوباره پایش به گلزنی باز شد. آخرین گل سجاد در مقابل تراکتور به ثبت رسیده بود و طلسم 438دقیقه‌ای این مهاجم در بازی با مس رفسنجان شکسته شد. سجاد در مقابل مس نمره7/91را از متریکا دریافت کرد و با نمره میانگین 7/42 همچنان برترین بازیکن لیگ از نگاه متریکاست. او در کنار 17گلش، 3پاس گل هم داده است.

7/58
از 4بازیکن برتر لیگ جاری 3نفر عضو سپاهان هستند. در رده‌بندی برترین بازیکنان لیگ علاوه بر سجاد شهباززاده که مدت‌هاست رتبه اول را دارد، این هفته دانیال اسماعیلی‌فر و امید نورافکن نیز خودشان را به رتبه‌های سوم و چهارم رساندند تا جمع سپاهانی‌ها در آن بالا جمع شود. گادوین منشا که تا هفته قبل جزو 3نفر برتر بود تا رتبه هشتم سقوط کرد و سیامک نعمتی که در رتبه چهارم قرار داشت هم به رتبه پنجم رفت. پشت سر نعمتی باز هم یک بازیکن از سپاهان در رتبه ششم قرار دارد که سروش رفیعی است. البته مهدی ترابی و آل‌کثیر با میانگین 7/58 و 7/57 حتی از نفر اول این رده‌بندی یعنی شهباززاده هم نمره بهتری دارند اما تعداد بازی‌های این دو پرسپولیسی به حد نصاب نرسیده و جایی در رده‌بندی ندارند.

7/03
حامد لک که تا قبل از داربی در رده‌بندی دروازه‌بان‌ها پایین‌تر از رشید مظاهری قرار داشت بعد از داربی از او سبقت گرفت و بالاتر از گلر استقلال ایستاد. آنالیزورهای متریکا در داربی تهران به لک نمره7/23 دادند و به رشید مظاهری هم نمره6/64 تعلق گرفت. به این ترتیب میانگین نمرات این دو گلر در فصل جاری به‌ترتیب به 7/00 برای حامد لک و 6/99 برای رشید مظاهری رسید و دروازه‌بان پرسپولیس با اختلافی ناچیز بالاتر از رقیب استقلالی‌اش قرار گرفت. البته فرهاد کرمانشاهی دروازه‌بان نفت مسجدسلیمان همچنان از هردوی اینها بالاتر ایستاده و با میانگین 7/03 صدرنشین گلرهای لیگ بیستم است. لک و رشید دوم و سوم هستند و فلاح‌‌ده(نفت‌آبادان) و پورحمیدی(آلومینیوم) در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید