• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 26 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130717
+
-

گرینویچ/ دریای آرام و کم عمق

آخرین اثر دونال رایان، نویسنده نوظهور و پدیده ایرلندی این بار در فرانسه خبرساز شد. رایان که فعالیت در عرصه نویسندگی را از سال 2013آغاز کرده است اکنون به‌عنوان یکی از نوابغ عرصه نویسندگی در سطح جهان شناخته می‌شود. وی که کتاب اولش 47بار از سوی ناشران ایرلندی رد شد در نهایت به بمب خبری حوزه ادبیات بدل شد و توانست جایزه فاخر ادبیات اتحادیه اروپا و همچنین جایزه کتاب سال ایرلند را دریافت کند. حال دونال رایان با ترجمه چهارمین کتابش «دریای آرام و کم عمق» به زبان فرانسوی به سر‌تیتر خبرهای ادبی جهان تبدیل شده است. در این کتاب رایان بار دیگر با کلامی توأم با عشق و خشم نگاهی عمیق و تیزبینانه به بیان مسائل روز دنیا، سختی‌های مهاجرت، جنگ و آوارگان جنگی پرداخته است.

جهان سبز
جنگل سبزی به وسعت کشور فرانسه به جهان اضافه شده است. جان لوتسییچ، مدیر اجرایی تحقیقات زیستی تحت حمایت سازمان FAO (سازمان خوار بار کشاورزی ملل متحد) اعلام کرده است، زمین با وجود از دست دادن 953میلیون هکتار جنگل سبز معادل منطقه‌ای به وسعت شبه‌قاره هند طی 20سال گذشته توانسته است 146میلیون هکتار جنگل یعنی مساحتی به وسعت کشور فرانسه را از سال 2000تا به حال به حجم جنگل‌های جهان اضافه کند.
مطالعات جدید نشان می‌دهد که زمین با تکیه بر راه‌حل‌های انسانی و اقدامات زیست‌محیطی و فعالیت‌های مستمر گروه‌های مدافع محیط زیست فرصتی دوباره برای بازسازی خویش یافته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید