• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
یکشنبه 26 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130657
+
-

جشن قهرمانی در نپتون

شاید امشب جام قهرمانی لالیگا به اتلتیکو اهدا شود

جشن قهرمانی در نپتون

ممکن است امشب قهرمان لالیگا مشخص شود و به همین دلیل تمهیداتی هم برای جشن قهرمانی در فاصله یک هفته مانده به پایان لیگ در نظر گرفته شده است. برهمین اساس جام قهرمانی لالیگا به ورزشگاه واندا متروپولیتانو انتقال داده شده تا درصورت پیروزی اتلتیکو و عدم‌پیروزی رئال، جشن قهرمانی روخی بلانکوس برگزار شود. دولت اسپانیا و مقامات شهرداری مادرید به‌خاطر ادامه شرایط کرونایی از هواداران اتلتیکو خواسته‌اند در صورت قطعی شدن قهرمانی تیم‌شان از تجمع و جشن در میدان نپتون خودداری کنند.

   لالیگا دیروز با صدور بیانیه‌ای رسمی بازگشت هواداران به ورزشگاه‌ها را آزاد کرد. با مجوز وزارت بهداشت برخی تیم‌ها در مناطق سبز و زرد می‌توانند حداکثر تا 30درصد ظرفیت ورزشگاه‌ها و سقف 5هزار نفر تماشاگر بپذیرند. این طرح فقط شامل شهرهای والنسیا، مورسیا، گالیسیا و جزایر بالئاریک می‌شود و رئال و اتلتیکو باید 2دیدار باقیمانده را در ورزشگاه خالی بازی کنند. تغییر تازه دیگری که در لالیگا قرار است صورت بگیرد این است که رئیس لالیگا -تباس- اعلام کرده در آینده برخی دیدارهای این لیگ در آمریکا برگزار می‌شود؛ البته نه ال‌کلاسیکو.
   اتلتیکو آخرین بازی سختش را از سوسیداد 1-2برد و حالا تنها 2بازی ساده دیگر باقی مانده؛ امشب با اوساسونا و هفته آینده با وایادولید. اوساسونا با وجود نتایج خوبی که در مسابقات اخیر گرفته و فقط به رئال باخته، حریف سختی برای اتلتی محسوب نمی‌شود. هر 3رویارویی آخر این 2تیم با بردهای پرگل تیم دوم مادرید به پایان رسیده است.
   از آن‌طرف در دیدار همزمان رئال‌مادرید با یک روز استراحت کمتر باید در سن‌مامس به مصاف میزبان یعنی اتلتیک بیلبائو برود که بازی سختی است. حتی بازی آخر رئال هم مقابل ویارئال، فینالیست لیگ اروپای این فصل است. بنابراین باید از همین حالا جام را برای اتلتیکو کنار گذاشت؛ مگر آنکه معجزه‌ای رخ بدهد. رئال‌مادرید امسال در لالیگا فقط یک بازی خارج از خانه را باخته و تنها تیم این فصل است که ۱۳ بازی خارج از خانه متوالی شکست نخورده؛ ۸ برد، ۵ مساوی.
   بارسلونا هم با 4‌امتیاز کمتر هنوز شانس قهرمانی دارد اما برای جام به بیش از معجزه نیازمند است. بارسا امشب ساعت21و همزمان با همه دیدارهای این هفته لالیگا از سلتاویگو پذیرایی می‌کند که حریف ساده‌ای نیست و گاهی در بزنگاه‌های حساس یقه بارسلونا را گرفته است. حریف هفته پایانی آنها هم ایبار است که به‌نظر می‌رسد سقوطش قطعی شده است. بارسا برای قهرمانی باید ابتدا این 2حریف را ببرد و سپس منتظر اتلتیکو بماند تا یک‌بازی‌اش را ببازد و در دیگر بازی‌اش مساوی کند و رئال هم حداقل یکی را ببازد یا هردو را مساوی کند. پیروز نشدن رئال در بازی امشب و برتری اتلتیکو مقابل اوساسونا هفته پایانی لیگ را تشریفاتی خواهد کرد و در این‌صورت سیمئونه می‌تواند در ورزشگاه خانگی جشن قهرمانی بگیرد. تیم دوم پایتخت اسپانیا برای این بازی حتی بلیت‌فروشی هم کرده؛ درحالی‌که هنوز تا پریشب آزاد شدن ورود هواداران به ورزشگاه‌ها رسمی نشده بود.
   رئال مادرید پس از کریستیانو رونالدو به‌شدت مشکل گلزنی پیدا کرد. در این فصل تعداد مصدومیت‌ها و کرونایی‌ها روی‌هم که به عدد63رسیده، از تعداد گل‌های زده این تیم در لالیگا بیشتر است. زیدان در دوره دوم از ۱۱۲ مسابقه به ۲۰۰ گل رسیده درحالی‌که در دوره اول در ۷۳ بازی به ۲۰۰گل رسیده بود. البته در این فصل کریم بنزما 46.88درصد از گل‌های رئال را به ثمر رسانده، درحالی‌که رونالدو زننده 44.28 درصدگل‌های یوونتوس بوده؛ لواندوفسکی 50درصد گل‌های بایرن و مسی 45.78درصد گل‌های بارسا را زده‌اند.
   زیزو در این فصل مجبور شده از 31بازیکن ازجمله 6بازیکن تیم کاستیا در ترکیب استفاده کند. رئالی‌ها مدعی‌اند که در تساوی با ختافه، بتیس، اتلتیکو و سویا گرفتار ناداوری شده‌اند وگرنه تابه‌حال قهرمان لالیگا شده بودند. داور دیدار امشب آنها متئو لاهوس است که رئالی‌ها اساسا با او مشکل دارند. لاهوس مشهورترین داور اسپانیا و داور فینال هشتم خرداد لیگ قهرمانان بین چلسی و منچسترسیتی است.
   در تعداد غیبت‌های کرونایی تیم‌های بالای جدول، رئال مادرید با 11کرونایی ازجمله زیدان در صدر است و اتلتیکو 9تا دارد. بارسلونا تنها یک کرونایی داشته است. آخرین غایب کرونایی رئال تونی کروس است که با وجود منفی شدن تست کووید-19، به این دلیل که با فردی مبتلا به کووید در تماس بوده، به قرنطینه رفته و بازی امشب و بعدی را از دست داده است. او در بازی با گرانادا هم غایب بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید