• یکشنبه 6 خرداد 1403
  • الأحَد 18 ذی القعده 1445
  • 2024 May 26
یکشنبه 26 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130654
+
-

پشت‌خط زن/ عذر بدتر از گناه

جمشید حمیدی- کارشناس والیبال

الکنو، سرمربی تیم ملی والیبال ایران هنگام اعلام اسامی بازیکنان اعزامی به لیگ ملت‌ها گفته برای انتخاب‌هایم اختیار تام دارم و اگر کسی بخواهد نظرش را اعمال کند باید پاسخگو باشد. حرف درستی است، اما برسر حذف جواد کریمی با نظر او مخالفم. کریمی پاسوری است با قد حدود198سانتی متر، توانایی دفاع کناری و حمله روی توپ‌های دوم با دست چپ را دارد و سرویس‌های پرشی‌اش هم کم نظیر است. برای کریمی 10سال هزینه شده حالا الکنو می‌گوید او باید در تهران بماند تا وزنش را کم کند، اما حضور یک ماهه در لیگ جهانی می‌توانست از نظر جسمانی آماده‌اش سازد. مرد روسی عذر بدتر از گناه آورده است.

بازیکن محبوب الکنو
روس‌ها بازیکنان فیزیکی را دوست دارند؛ افرادی با قد بلند، قدرت جهش خوب و بدنی قدرتی. الکنو هم در تیم ملی ایران روی بازیکنانی که قد بلند و پرش خوب داشته‌اند، زوم کرده است. یکی از این بازیکنان میثم صالحی است؛ بازیکنی با 2 متر قد و حرکات انفجاری تماشایی که ظرفیت فنی زدن هر توپی را دارد. الکنو سعی کرده است که با اصلاح ساعد و دریافت این جوان ارومیه‌ای، تیم ملی ما را از بابت داشتن بازیکن قابل اطمینان در پست 2 آسوده خاطر سازد. اگر صالحی در لیگ جهانی خوب جواب دهد قطر قدرتی تیم ملی دربست در اختیار ارومیه‌ای‌ها قرار می‌گیرد.

لیگ و دیگ...
دبیر سازمان لیگ گفته است که لیگ برتر والیبال این فصل 16تیمی می‌شود. قرار است که از هر تیم 175میلیون تومان ورودی اخذ شود، خب از این دیگ جوشان باید بهره‌‌ای برد ولی افزایش تیم‌ها اگر بدون کارشناسی و دلبخواهی باشد، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. لیگ زمانی ارزش فنی پیدا می‌کند که بهترین‌های والیبال دنیا و ایران در تیم‌ها جای بگیرد نه اینکه بازیکنان متوسط ما هم فرار را بر قرار ترجیح دهند. لطفا چاه را نکنده منار را حرکت ندهیم. مهم‌ترین جریان والیبال داخلی کشور باید از هر جهت بررسی و استاندارد برگزار شود تا در خدمت منافع ملی والیبال باشد.







 

این خبر را به اشتراک بگذارید