• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 26 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130653
+
-

چرا کاندیدای ریاست، سرپرست فدراسیون است؟

مهرعلی باران‌چشمه در حالی سرپرست فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای است که 2‌ماه پیش نامزد ریاست فدراسیون شد

مهرعلی باران‌چشمه، 2‌ماه پیش برای ریاست فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی نامزد شد، با این حال هنوز از سرپرستی این فدراسیون استعفا نداده است. دی‌ماه سال گذشته دوره 4ساله ریاست مجتبی جوهری در این فدراسیون به پایان رسید و باران‌چشمه به‌عنوان سرپرست معرفی شد تا مقدمات را برای برگزاری انتخابات مهیا کند. باران‌چشمه در همان روزهای اولی که کاندیداهای دیگر برای ریاست فدراسیون ثبت‌نام می‌کردند، نام‌نویسی و حضورش را در انتخابات رسمی کرد. انتظار این بود که او از سرپرستی فدراسیون کنار برود اما هنوز این اتفاق رخ نداده است.
29بهمن تا 12اسفند مهلت ثبت‌نام برای اعلام نامزدی در ریاست فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی بود و 6نفر ثبت‌نام کردند. از بین آنها 5نفر؛ علیرضا زندی، محمدکاظم کوهی، مجتبی جوهری، مهرعلی باران‌چشمه و مسعود امینی باغبانداری به لحاظ سوابق مدیریتی تأیید صلاحیت شدند و نامشان برای تأیید صلاحیت نهایی به وزارت ورزش و نهادهای مربوطه ارسال شد. باران‌چشمه همین موضوع را بهانه کرده و به سرپرستی‌اش در فدراسیون ادامه می‌دهد. او گفته است بعد از اعلام تأیید صلاحیت نهایی از سرپرستی فدراسیون کنار می‌رود. حضور باران‌چشمه در فدراسیون موجب نارضایتی رقبایش شده و این شائبه را ایجاد کرده است که وزارت ورزش و جوانان از یک کاندیدای خاص حمایت می‌کند. از نظر قانونی منعی برای حضور سرپرست در انتخابات وجود ندارد ولی همیشه روال به این صورت بوده که درصورت اعلام نامزدی سرپرست، وزارت ورزش شخص دیگری را در راس فدراسیون قرار می‌داد تا شائبه مهندسی انتخابات مطرح نشود.
باران‌چشمه به ایسنا گفته است که حضورش در فدراسیون منافاتی با قانون ندارد؛«زمانی که تأیید صلاحیت‌ها بیاید مطمئنا از سرپرستی فدراسیون استعفا می‌دهم. بعد از اینکه در انتخابات ثبت‌نام کردم، خدمت جناب آقای علی‌نژاد و دکتر احمدی، معاونان محترم وزیر ورزش رسیدم و اعلام کردم، اگر ادامه فعالیت من به‌عنوان سرپرست پس از کاندیدا شدن در انتخابات قانونی نیست استعفا بدهم. آنها گفتند هیچ قانونی در این‌باره وجود ندارد که کاندیدای انتخابات نمی‌تواند سرپرست باشد. نظر وزیر ورزش را هم خواستیم که ایشان هم اعلام کرد تا آمدن پاسخ تعیین صلاحیت‌ها و 2هفته قبل از انتخابات بمانم.» از باران‌چشمه و مجتبی جوهری، رئیس سابق فدراسیون به‌عنوان شانس‌های اصلی پیروزی در انتخابات نام برده می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید