• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 22 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130528
+
-

تیراندازی در یکی از مدرسه‌های جمهوری تاتارستان، دست‌کم 11کشته برجای گذاشت

حمام خون در مدرسه کازان

خارجی
حمام خون در مدرسه کازان


پسر جوانی با تیراندازی در یکی از مدرسه‌های شهر کازان پایتخت جمهوری تاتارستان، از جمهوری‌های روسیه حمام خون به راه انداخت و جان دست‌کم 11نفر، شامل10دانش‌آموز و یک معلم را گرفت و 32نفر را مجروح کرد.
به گزارش همشهری، این حادثه صبح دیروز با وقوع انفجاری در محوطه یکی از مدرسه‌های شهر کازان، پایتخت جمهوری تاتارستان آغاز شد و با شنیده شدن صدای ممتد تیراندازی ادامه یافت. به‌دنبال آن نیروهای امنیتی از یک سو و نیروهای امدادی از سوی دیگر خود را به محل حادثه رساندند. ابتدا اعلام شد که عاملان این تیراندازی 2نفر هستند که به‌سوی دانش‌آموزان شلیک کرده‌اند اما در ادامه معلوم شد که عامل این حادثه پسری 19ساله است که پیش از حادثه، اسلحه‌ای به نام خودش خریده بود. آنطور که شواهد نشان می‌داد او در اقدامی جنون آمیز به‌سوی دانش‌آموزان تیراندازی کرده که 8نفر از دانش‌آموزان همراه با یک معلم جان خود را از دست داده‌اند. در جریان این حادثه سایر دانش‌آموزان که از رگبار گلوله‌ها وحشت کرده بودند از ترس در اتاق‌های مختلف مدرسه پناه گرفتند و در ویدئوهای منتشرشده روی شبکه‌های اجتماعی دیده می‌شود که تعدادی از دانش‌آموزان پس از آغاز صدای تیراندازی می‌کوشند از پنجره‌ها یا بام مدرسه پایین بپرند. کمی بعد مشخص شد که ۲ تن از دانش‌آموزان که از طبقه سوم پایین پریده بودند در اثر این کار، جان باخته‌اند.
به‌گفته یکی از شاهدان عینی، دانش‌آموزانی که داخل ساختمان مدرسه بودند بعد از شنیدن صدای تیراندازی روی زمین دراز کشیدند و تلاش کردند خود را مخفی کنند و همزمان نیروهای امنیتی و امدادگران به کودکان برای خروج از ساختمان کمک کردند.
در جریان این حادثه، دست‌کم ۳۲نفر نیز زخمی شدند که طبق اعلام خبرگزاری دولتی روسیه 4نفر از آنها تحت درمان قرار گرفته‌اند. ساعتی از شروع این حادثه می‌گذشت که پلیس روسیه اعلام کرد؛ عامل تیراندازی را بازداشت کرده است. طبق اعلام پلیس، فرد بازداشت ‌شده پیش‌تر در شبکه‌های اجتماعی از طرح خود برای حمله به مدرسه خبر داده بود.
در همین حال دفتر دادستانی منطقه در جمهوری تاتارستان اعلام کرد تحقیقات درخصوص این تیراندازی آغاز شده و دادستان منطقه به محل حادثه رفته است. همچنین رستم مینیخانوف، رئیس‌جمهور جمهوری تاتارستان هم در محل حاضر شد. تاکنون انگیزه اصلی این تیراندازی مشخص نشده است.
تیراندازی‌ در مدارس روسیه نادر است. آخرین بار در سال۲۰۱۸ در شبه‌جزیره کریمه که به خاک این کشور الحاق شده، تیراندازی یک دانش‌آموز، جان ۱۹ تن و سرانجام خود وی را گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید