• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 22 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130516
+
-

شهردار تهران در بازدید از مجموعه فرهنگی شهید غنی‌پور به همشهری گفت:

پیگیر خانه قرآنیان در شرق تهران هستیم

پیگیر خانه قرآنیان در شرق تهران هستیم


شهردار تهران روز گذشته برنامه بازدید از مجموعه فرهنگی شهید حبیب‌الله غنی‌پور و فرهنگسرای قرآن را در برنامه داشت که به‌دلیل مصادف‌شدن با «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» با تاکسی در این برنامه حاضر شد. به گزارش همشهری، مجموعه فرهنگی شهید غنی‌پور نخستین مقصد بازدید بود.
بازدید حناچی از دارالقرآن نورالطریق که جزو مراکز نمونه و فعال تهران است، شروع شد و مسئولان دارالقرآن توضیحاتی  در مورد کلاس‌های مجازی ارائه دادند.  سپس در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره علت بازدیدش از این مجموعه فرهنگی گفت: «به هر حال‌ ماه مبارک رمضان، ‌ماه بهار قرآن است و امروز تصمیم گرفتم برای آشنایی با فعالیت‌های قرآنی در مقیاس محلات به این مجموعه بیایم. این مراکز وظیفه بسط و توسعه فرهنگی و قرآنی را بر ‌عهده دارند و به‌دلیل شیوع کرونا، شیوه و سبک ارائه خدمات این مراکز هم تغییر کرده است و خانواده‌ها به‌ویژه کودکان و نوجوانان خدمات فرهنگی و قرآنی را در بستر فضاهای مجازی دریافت می‌کنند.»
 29فروردین شهردار تهران با شرکت در محفل انس با قرآن که در برج میلاد برگزار شده بود، از تلاشش برای اختصاص مجموعه فرهنگی امام هادی(ع) در شرق تهران به خانه قرآنیان سخن گفته بود که در بازدید روز گذشته، خبرنگار همشهری پیگیر‌  این موضوع شد، حناچی هم گفت: «آن روزی که گفتم برای اختصاص مجموعه فرهنگی امام هادی(ع) به خانه قرآنیان تلاش می‌کنم، فراموش کرده بودم که این پروژه را به جای دیگر قول داده بودیم اما همچنان پیگیر خانه قرآنیان در شرق هستیم و تلاش می‌کنم هر‌چه سریع‌تر این کار انجام شود.» شهردار تهران در پاسخ به ادعای کمرنگ‌شدن المان‌های قرآنی در شهر هم این‌چنین پاسخ داد: «شهر از المان‌های قرآنی خالی نیست و سازمان زیباسازی و معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در مناسبت‌های مختلف در این حوزه فعالیت می‌کنند. نکته مهم این است که شهرداری تنها دستگاه متولی امر تبلیغی در شهر نیست و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این بخش فعالیت می‌کند، اما شهرداری بیشترین حجم فعالیت‌ها در پایتخت را دارد.»
 دیروز به همت شهرداری منطقه‌10 بیش از 150بسته کمک‌‌های مومنانه تهیه شده بود تا به‌دست نیازمندان برسد و پیروز حناچی درخصوص ارائه این کمک‌ها از سوی شهرداری‌های مناطق گفت: «تهیه این بسته‌ها جزو کارهای جاری همه مناطق است. تشکیلات غیردولتی و غیروابسته به شهرداری راه‌اندازی شده که در شرایط سخت کنونی که وضعیت معیشت بیشتر خانواده‌ها دچار مشکل شده است، این بسته‌ها را تهیه می‌کنند و به‌دست نیازمندان می‌رسانند.» شهردار تهران سپس به فرهنگسرای قرآن رفت و حجت‌الاسلام میثم امرودی، رئیس فرهنگسرا توضیحاتی درخصوص نحوه ارائه خدمات فرهنگسرا در شرایط کرونایی داد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید