• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 22 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130510
+
-

شبکه «ان‌بی‌سی»، گلدن گلوب‌2022 را پوشش نمی‌دهد

آرش نهاوندی- روزنامه‌نگار

شبکه ان‌بی‌سی در بیانیه‌ای اعلام کرد، از پوشش مراسم گلدن گلوب در سال‌2022 خودداری می‌کند. نتفلیکس و استودیوهای آمازون و وارنر مدیا‌ نیز پیش‌تر حضور در گلدن‌گلوب را به‌دلیل انتقادات فراوانی که نسبت به نحوه عضو‌گیری و ابهامات در برخی حوزه‌های مالی «انجمن مطبوعات خارجی هالیوود» مطرح شده، تحریم کرده‌اند.  با افزایش فشارها، انجمن مطبوعات خارجی هالیوود اعلام کرده است؛ جدول زمانی برای اجرای تغییرات ساختاری در سریع‌ترین زمان ممکن تدوین کرده‌اند.
این انجمن در بیانیه‌ای که به این منظور صادر کرده، به این نکته اشاره کرده که « انجام این اصلاحات ساختاری اولویت اصلی سازمان ما‌ست. بر مبنای این جدول زمانی «هیأت مدیره انجمن مطبوعات خارجی هالیوود» به جلسات خود با گروه‌های مشورتی به‌منظور اجرای تمام تعهدات اصلاحی خود ادامه خواهد داد. بر مبنای این تغییرات قرار است‌ تا ‌ماه آگوست‌2021 دست‌کم 20نفر به تعداد اعضای این انجمن اضافه شود و طی 18‌ماه بعدی نیز 50درصد به تعداد اعضای انجمن مطبوعات خارجی هالیوود افزوده شود.  پیش‌تر اعضا پس از گذشت یک‌سال از عضویت، حق رأی به‌دست می‌آوردند، اما اکنون و ضمن تغییرات جدید اعضا خواهند توانست از همان روز اول عضویت در انجمن مطبوعات خارجی، حق رأی داشته باشند.
به‌گفته منابعی از شبکه «ان‌بی‌سی» و «دیک کلارک پراوداکشنز» که اولی مراسم را پوشش می‌دهد و دومی نیز تهیه‌کننده گلدن‌گلوب است، مدیران این مجموعه‌ها ابراز امیدواری کرده‌اند که انجمن مطبوعات خارجی هالیوود، نگرانی‌های صنعت سینما درباره نحوه برپایی مراسم گلدن‌گلوب و وضعیت کنونی عضو‌گیری در این انجمن را جدی بگیرد.
 
خروج ان‌بی‌سی از شراکت در پخش و اجرای گلدن گلوب
شبکه «ان‌بی‌سی» در بیانیه‌ای اعلام کرد که در سال‌2022 پخش مراسم گلدن‌گلوب را به‌دلیل ابهاماتی که درباره فعالیت مالی انجمن مطبوعات خارجی هالیوود و این مسئله که این انجمن تنوع نژادی در انتخاب اعضای خود و انتخاب نامزدهای دریافت جایزه را رعایت نمی‌کند، پوشش نخواهد داد.
به گزارش ورایتی فیلم، این به‌معنای آن خواهد بود که «انجمن مطبوعات خارجی هالیوود» اکنون نسبت به چگونگی انجام تغییرات در زمینه برگزاری مراسم گلدن‌گلوب در سال آینده تصمیم‌گیری کند، هم‌اکنون این سؤال مطرح است که آیا انجمن مطبوعات خارجی مراسم «گلدن‌گلوب‌2022» را بدون همراهی شریک دیرین تلویزیونی‌‌اش«ان‌بی‌سی»، برگزار خواهد کرد یا اینکه با سرعت بیشتری نسبت به اعمال تغییرات مورد درخواست صنعت سینما در زمینه عضویت و روند انتخاب نامزدهای جایزه گلدن‌گلوب اقدام خواهد کرد.
در بیانیه «ان‌بی‌سی» در این‌باره آمده است: ما همچنان بر این باور‌یم که «انجمن مطبوعات خارجی هالیوود» خود را به انجام تغییرات جدی متعهد می‌داند. با این حال انجام تغییرات به این گستردگی نیازمند زمان و کار بسیاری است و ما بر این باوریم که «انجمن مطبوعات خارجی هالیوود» برای انجام دقیق و درست این تغییرات به زمان زیادی نیاز داد. به همین دلیل نیز شبکه «ان‌بی‌سی» در سال‌2022 مراسم «گلدن‌گلوب» را پوشش نخواهد داد. با درنظر گرفتن این فرضیه که «انجمن مطبوعات خارجی هالیوود» با درنظر گرفتن یک جدول زمانی برنامه خود برای اعمال تغییرات را اعمال خواهد کرد، ما امیدواریم که بتوانیم دوباره در ژانویه 2023 در موقعیت پوشش مراسم «گلدن‌گلوب» قرار بگیریم.
 
گزارش لس‌آنجلس تایمز؛ آغاز‌گر موج انتقادات
از چند ‌ماه قبل نوک تیز انتقادات فعالان در عرصه صنعت سینما، انجمن مطبوعات خارجی هالیوود که برگزاری مراسم گلدن‌گلوب را به‌عهده دارد،‌ نشانه رفته است. چند‌ماه قبل روزنامه لس‌آنجلس تایمز در گزارشی هم به برخی فعالیت‌های مالی کوچک و جزیره‌ای پرسش‌برانگیز و هم به سابقه انجمن مطبوعات خارجی هالیوود، در عدم‌رعایت تنوع نژادی در اعضای خود اشاره کرده بود، حتی در این گزارش به این مسئله اشاره شده بود که انجمن مطبوعات خارجی هالیوود هیچ عضو سیاهپوستی ندارد.

تام کروز 3جایزه گلدن‌گلوب را پس داد
در اعتراض به عدم‌تنوع در اعضای انجمن مطبوعات خارجی هالیوود، تام کروز، بازیگر مشهور سینما، 3جایزه گلدن‌گلوب خود را که به‌دلیل نقش‌آفرینی در فیلم‌های«متولد چهارم ژوئیه»(جایزه بهترین بازیگر مرد)، جری مک گو‌ایر(بهترین بازیگر مرد در رشته فیلم‌های کمدی یا موزیکال) و ماگنولیا(بهترین بازیگر مرد نقش مکمل)، دریافت کرده بود را پس داد. پیش‌تر نیز اسکارلت یوهانسون و مارک روفالو از دیگر بازیگران شناخته‌شده سینما ‌خواستار آن شده بودند که صنعت سینما از حمایت و حضور در گلدن‌گلوب تا زمانی که انجمن مطبوعات هالیوود، دست به اصلاحات بنیادین در نحوه عضو‌گیری و شیوه انتخاب نامزدهای دریافت جوایز نزند، خودداری کند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید