• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 22 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130498
+
-

تازه‌های نشر/ توپ‌های‌ ماه اوت


«توپ‌های‌ماه اوت» درباره نخستین‌ماه جنگ جهانی اول است که در اوت 1914آغاز شد و 4 سال ادامه یافت. باربارا تاکمن، نویسنده این اثر به غایت خواندنی در این کتاب جزئیات دقیق و رویدادها و تصمیم‌هایی را شرح داده است که به جنگ انجامیدند. او همچنین در سرگذشت و اندیشه مردانی که جنگ را رقم زدند تأمل کرده و آنچه را که در کابینه‌ها، ستادها و جبهه‌ها می‌گذشت روایت کرده است. باربارا تاکمن در 1963برای توپ‌های‌ماه اوت جایزه پولیتزر را دریافت کرد. این کتاب حتی با استقبال کسانی مواجه شد که علاقه چندانی به خواندن تاریخ نداشتند. جان اف. کندی، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، به همکارانش توصیه می‌کرد توپ‌های‌ماه اوت را بخوانند.
تاکمن سال‌ها ریاست «انجمن مورخان آمریکا» و نیز «فرهنگستان هنر و ادبیات آمریکا» را به‌عهده داشت. او دو بار برنده‌ جایزه‌ پولیتزر شد؛ یک‌بار برای کتاب توپ‌های‌ماه اوت و بار دیگر برای کتاب«استیلول و تجربه آمریکا در چین». همچنین در طول زندگی‌ 11کتاب نوشت که همه‌ آنها در زمینه تاریخ بودند.
محمد قائد، نویسنده، مترجم و روزنامه‌نگار شناخته شده این کتاب 544صفحه‌ای را به فارسی برگردانده است. نشر ماهی این کتاب خواندنی را به بهای 110هزار تومان منتشر کرده است.

   مُردن
«مُردن» نوشته «آرتور شنیتسلر» با ترجمه علی‌اصغر حداد را نشر ماهی منتشر کرده است. در این کتاب زوجی جوان به نام‌های ماری و فلیکس در عصر یک روز بهاری‌ ماه مه 1890، در پارک همدیگر را ملاقات می‌کنند. حین قدم زدن در باغ رستوران، فلیکس به ماری می‌گوید که به بیماری لاعلاجی مبتلا شده است و یک سال بیشتر فرصت زنده ماندن ندارد و دارد می‌میرد. ماری نامطمئن و ناباورانه تصمیم می‌گیرد که تا پایان در کنار او باشد. در این مدت ما شاهد نوساناتی در رابطه و ذهنیات هر دو هستیم. فلیکس درون خود امید مرموزی احساس می‌کند و...
او می‌خواهد با ماری بماند و به‌گونه‌ای عشق‌شان را جاودانه نگاه‌دارد. مردن جزو نخستین آثار روانشناسانه است و ایده‌هایی شگفت‌انگیز در این حوزه در خود دارد. نثر آرتور شنیتسلر شاعرانه و هوشمندانه است و جزئیات در آن حیاتی‌اند و هیچ کلمه‌ای هدر نمی‌رود.
نشر ماهی این کتاب 147صفحه‌ای را با شمارگان هزار و 500نسخه به بهای 15هزار تومان برای چهارمین بار منتشر کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید