• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
سه شنبه 21 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130353
+
-

آماربازی


460
در آغاز دوباره لیگ برتر و به محض بازگشت آسیایی‌ها به لیگ داخلی، طلسم گل نخوردن هر دوتیم سپاهان و استقلال در هفته‌های اخیر شکسته شد. این دوتیم با تنها یک گل خورده در نیم‌فصل دوم صاحب بهترین خط دفاعی در دور برگشت لیگ بودند. استقلال آخرین بار در هفته شانزدهم و زمانی که محمود فکری سرمربی این تیم بود از مس رفسنجان گل خورد. سپاهان هم در نیم‌فصل دوم فقط یک‌بار در جریان پیروزی6 بر یک مقابل آلومینیوم گل خورده بود. اما یکشنبه‌شب سپاهان بعد از 460دقیقه گل خورد که این دومین رکورد برتر این فصل بعد از رکورد 600دقیقه‌ای پرسپولیس است. استقلال هم برای نخستین بار تحت هدایت فرهاد مجیدی در لیگ گل خورد و رکورد گل نخوردن این تیم روی عدد 352دقیقه متوقف شد.

7.2
 تیم پرسپولیس که از همان ابتدای فصل تاکنون عنوان بهترین خط دفاعی لیگ را در اختیار داشته بالاخره در این عنوان یک شریک پیدا کرد. از همان ابتدای لیگ، خط دفاعی فولاد خوزستان با توسل به تاکتیک‌های جواد نکونام به‌عنوان دومین خط دفاعی لیگ بعد از پرسپولیس مطرح بود تا اینکه این هفته با کلین‌شیت فولاد و گل خوردن پرسپولیس مقابل سپاهان بالاخره گل خورده این  دوتیم مساوی شد. البته فولاد هنوز 2 بازی کمتر از پرسپولیس دارد اما با ادامه روند فعلی اصلا بعید نیست در هفته‌های آتی گل‌های خورده پرسپولیس بیشتر از فولاد شود. فولاد به‌طور میانگین در هر بازی 7.2 بار به حریفانش فرصت شوتزنی می‌دهد و از این لحاظ بهترین آمار را دارد. پرسپولیس که در هر بازی 7.8بار فرصت شوتزنی داده، دوم است.

11
 با تساوی مقابل سپاهان تعداد بازی‌های بدون باخت پرسپولیس در لیگ جاری به 11بازی متوالی رسید. تیم یحیی در این فصل فقط یک‌بار آن هم مقابل آلومینیوم اراک متحمل باخت شده و بعد از آن طی 11بازی به 8برد و 3تساوی رسیده است. با این رکورد، سرخپوشان به شکست‌ناپذیرترین تیم لیگ بدل شده‌اند و اگر از داربی هم با موفقیت عبور کنند احتمالا این رکورد را حالا حالاها ادامه خواهند داد. سپاهان هم با گلی که در دقایق پایانی به پرسپولیس زد از شکست گریخت وتعداد بازی‌های بدون شکستش را به 9بازی رساند تا همچنان در تعقیب پرسپولیس باشد. تیم نویدکیا در 9بازی اخیر به 7برد و 2تساوی رسیده است. استقلال بعد از 4بازی دوباره شکست خورد؛ رکورد این تیم 9بازی بدون باخت در زمان محمود فکری است.

این خبر را به اشتراک بگذارید