• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 21 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130351
+
-

نکته بازی/ خوب شد زلزله نیامد



این بنده‌خدا علیرضا جهانبخش بدشانس هم هست؛ یعنی نه‌تنها خودش در مورد انتخاب برایتون و اصرار برای حضور در این تیم رفتاری بحث‌برانگیز داشته، بلکه فلک و فردوس هم دست به‌دست هم داده‌اند تا این پسر بیرون بماند. برایتون بعد از آنکه ماندگاری‌اش در لیگ برتر را قطعی کرد، سرانجام در بازی با ولورهمپتون جهانبخش را در ترکیب اصلی دید. این بازی با کمترین استرس می‌توانست فرصت خوبی باشد تا علیرضا توانایی‌هایش را نشان بدهد، اما اخراج زودهنگام یک بازیکن از برایتون باعث شد سرمربی این تیم زهرش را بریزد و جهانبخش را دقیقه 58از زمین بیرون بکشد. گرام پاتر کلا دنبال بهانه بود و اخراج بازیکن برایتون این فرصت را به او داد. باز خدا را شکر همزمان با فیکس شدن جهانبخش زلزله‌ای چیزی نیامد!

دوباره چشم بازار را کور نکنی

ایمان سلیمی یک از مدافعان فوتبال ایران بود که طی سال‌های اخیر سر و صدای زیادی راه انداخت و حتی شایعه جدی حضور او در پرسپولیس مطرح شد. نهایتا اما این بازیکن سر از باشگاه «سِرِد» در اسلواکی درآورد. جایگاه این تیم، شرایط اسلواکی و نیز زمزمه‌هایی که در مورد دستمزد پایین سلیمی به گوش می‌رسید باعث شد همه از این انتخاب متحیر شوند. بسیاری انتقال سلیمی از تراکتور به چنین تیمی را در زمره ترانسفرهای شکست‌خورده فوتبال ایران دسته‌بندی می‌کنند. حالا سلیمی گفته: «برای فصل بعد از چند تیم داخلی و خارجی، ازجمله 2 تیم مشهور اسلواکی پیشنهاد دارم.» حالا اینکه تیم مشهور اسلواکی کدام است را ما نمی‌دانیم، فقط امیدواریم ایمان این بار دیگر با انتخابش چشم بازار را کور نکند.

چیزی بالاتر از تنوع

مدل برگزاری لیگ قهرمانان آسیا طوری است که هر روز، هر مرحله و هر فصل از آن می‌تواند یک شکل متفاوت داشته باشد. یعنی AFC همه‌کار می‌کند تا این مسابقات برای مردم یکنواخت نشود. امسال لیگ قهرمانان با حضور 40تیم برگزار شد و شرایط طوری بود که میلیون‌ها نفر در آسیا تا ثانیه آخر داشتند حساب و کتاب می‌کردند بفهمند کدام تیم بالا می‌رود و کدام تیم اوت می‌شود. حالا بعد از آن حماسه جذاب نیمه‌شبانه خبر رسیده کنفدراسیون از این شکل برگزاری مسابقات پشیمان شده و احتمالا از فصل بعد به همان فرمت 32تیمی باز خواهد گشت. البته همین تنوع را در تک بازی بودن یا نبودن بازی‌ها و نیز میزبانی مسابقات هم داریم. مثلا همین الان هیچ‌کس نمی‌داند مرحله یک‌هشتم نهایی کجا برگزار خواهد شد. قشنگ نیست؟

این خبر را به اشتراک بگذارید