• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 21 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130338
+
-

زنان هندبالیست چرا به مسابقات آسیایی نرفتند؟

تیم هندبال زنان مشهد برای دومین بار از جام باشگاه‌های آسیا انصراف داد. مدیرعامل باشگاه کرونا را بهانه کرده است ولی سرمربی تیم مسائل مالی را دلیل اصلی می‌داند

جام باشگاه‌های هندبال آسیا از 6تا 13تیر در آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود و قرار بود اشتادسازه مشهد‌، قهرمان لیگ زنان ایران هم یکی از تیم‌های حاضر در این جام باشد. سعید حسامی، مدیرعامل باشگاه اشتادسازه در نامه‌ای به فدراسیون خبر داده است که تیم به آلماتی نمی‌رود. او در این نامه دلایل کناره‌گیری را هم توضیح داده است؛ مثبت شدن تست کرونای 6بازیکن، حضور تیم هندوستان در جام باشگاه‌های آسیا و تمرین نکردن تیم.
دلایلی که حسامی آورده است، منطقی به‌نظر نمی‌رسد.
6 بازیکن هم‌اکنون کرونا دارند و طبیعی است که تا یک‌ماه و نیم دیگر به سلامتی کامل برسند. نه‌تنها بازیکنان تیم هند که همه تیم‌ها باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و میزبان سختگیری‌های لازم را برای قرنطینه تیم‌ها اعمال می‌کند و حضور تیم هند نگران‌کننده به‌نظر نمی‌رسد اما چرا تیم تمرین نکرده است؟ صحبت‌های نشمین شافعیان‌، سرمربی تیم نشان می‌دهد که دلیل اصلی انصراف همین مورد است. او به همشهری می‌گوید: «مشهد هم مثل بیشتر شهرها درگیر کرونا بود و با توجه به شرایطی که هست، همه سالن‌ها بسته بود. ما سالنی برای تمرین نداریم و سالن اجاره می‌کنیم. هیچ سالنی نبود که برای اجاره به ما بدهند. زمان زیادی هم نداریم که بخواهیم جبران کنیم.»
هندبال زنان ایران فاصله زیادی با رقبای آسیایی دارد. شافعیان در این شرایط اعزام تیم به آلماتی را هدر دادن بودجه می‌داند: «من بازی‌های باشگاه‌های آسیایی را دیده‌ام. خیلی سطحشان از ما بالاتر است. خود قزاقستان 3 تیم دارد که همه قوی هستند. ما در نشستی که با مدیران باشگاه داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که تیم آماده نیست و حضور در این مسابقات دستاوردی برایمان ندارد و بهتر است به جای هزینه برای این مسابقات برای تیم‌های پایه هزینه کنیم.»
دوره قبل هم تیم اشتادسازه از این جام کناره‌گیری کرد. جام باشگاه‌های هندبال زنان آسیا از سال 1395درحال برگزاری است. در نخستین دوره این مسابقات تیم شهرداری سنندج به نمایندگی از ایران به آلماتی اعزام و پنجم شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید