• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 21 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130345
+
-

زد و خورد یا جنگ لفظی؟

بازی سپاهان و پرسپولیس بار دیگر در اصفهان به جنجال کشیده شد

زد و خورد یا جنگ لفظی؟


تقابل‌های پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر همیشه با حواشی خاصی همراه بوده؛ مخصوصا در اصفهان. جالب اینکه این‌بار هم بازی آرام 2تیم در طول 90دقیقه، در پایان بازی و در مسیر رختکن به جنجال کشیده شد. پرسپولیسی‌ها مدعی هستند که حاشیه‌ها از سوی سپاهانی‌ها شروع شده و دلیل اصلی آن هم توپی بوده که پورقاز پس از سوت پایان بازی به سمت یحیی گل‌محمدی و سایر نیمکت‌نشین‌های این تیم شوت کرده است. در این میان عده‌ای هم اعتقاد دارند کامیابی‌نیا و محمدرضا حسینی درگیری‌ها را کلید زده‌اند. با وجود این، فیلم‌هایی که پس از بازی منتشر شده نشان می‌دهد درگیری اصلی زمانی رخ می‌دهد که پرسپولیسی‌ها به تصویربرداری یکی از اصفهانی‌ها قبل از ورود به رختکن اعتراض می‌کنند و پس از زمین‌افتادن دوربین این تصویربردار درگیری‌ها اوج می‌گیرد. البته در فیلم‌های جدیدی که خبرگزاری فارس روز گذشته منتشر کرده، مشخص است بازیکنان هنگام خروج از زمین و همچنین راهروی ورزشگاه نقش‌جهان به‌شدت در حال جنگ لفظی هستند و خیلی کم پیش می‌آید درگیری فیزیکی بین آنها رخ بدهد. نکته قابل توجه در درگیری داخل راهرو، تلاش کریم باقری برای آرام‌کردن فضا‌ست. مربی پرسپولیس با فریادهای خودش بر سر سرخپوشان آنها را به داخل رختکن هدایت می‌کند و نقشی کلیدی در ساکت‌شدن شاگردانش دارد. در طرف مقابل نیز اعضای کادرفنی سپاهان و حتی خود نویدکیا تلاش می‌کنند تا از تنش بیشتر بین اعضای 2تیم جلوگیری کنند تا غائله ختم به خیر شود.
  واکنش نماینده فدراسیون
دیروز اما نماینده فدراسیون فوتبال واکنش جالبی به حاشیه‌های این بازی داشت. امیرعلی داوودزاده در این خصوص به فارس گفته است: «پس از پایان بازی یکی از بازیکنان پرسپولیس از تصویربردار خواست فیلم نگیرد و همین امر اتفاقی جزئی را به‌وجود آورد. البته هیچ زد و خوردی اتفاق نیفتاد. بلافاصله هم با ورود نیروی انضباطی و یگان ویژه این ماجرا تمام شد.»
   شکایت پرسپولیس
سرخپوشان تهرانی قصد دارند مدارک و مستندات خود درباره اتفاقات اصفهان را به کمیته اخلاق و کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارسال کنند. همچنین پرسپولیسی‌ها قرار است نامه‌ای جداگانه و اعتراض‌آمیز نیز به سازمان لیگ و رئیس فدراسیون فوتبال بفرستند و خواستار رسیدگی به اتفاقات اصفهان شوند. علاوه بر این، شنیده می‌شود مسئولان باشگاه پرسپولیس به‌دنبال گرفتن فیلم کامل دوربین‌های مداربسته ورزشگاه نقش‌جهان نیز هستند تا این فیلم را نیز به مستندات و مدارک خود اضافه کنند. سرخپوشان نسبت به شعارهای پخش‌شده در استادیوم نقش‌جهان، رعایت‌نشدن پروتکل‌های بهداشتی و حضور تعداد زیادی از افراد در ورزشگاه و خصوصا درگیری پایان بازی و همچنین حاشیه‌های پیش از آغاز این مسابقه معترض هستند. البته مسئولان سپاهان ازجمله روابط‌عمومی این باشگاه هم در صحبت‌هایشان، ادعاهای پرسپولیسی‌ها را رد کرده‌اند. ظاهرا هر دو باشگاه هم فیلم‌هایی در اختیار کمیته انضباطی قرار خواهند داد تا پس از بررسی تمام این مستندات تصمیم لازم درباره حواشی مربوط به این مسابقه گرفته شود.
   رأی موقت صادر می‌شود؟
رضا جاودانی، عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اما درباره اتفاقات جنجالی دیدار ‌سپاهان و پرسپولیس می‌گوید: «طبیعتا تا زمانی‌که به‌عنوان اعضای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گزارش بازی را دریافت نکنیم، نمی‌توانیم اظهارنظری داشته باشیم زیرا هم‌‌اکنون مستندات ما محدود به چند فیلم است که در فضای مجازی منتشر شده است. به هر حال منتظر دریافت گزارش بازی هستیم.»او درباره احتمال صدور دستور موقت برای متخلفان احتمالی این مسابقه قبل از دیدارهای هفته بیست‌و‌سوم تأکید می‌کند و می‌گوید: «اگر تخلفات حاد و مشمول ماده‌100 آیین‌نامه باشد حتما دستور موقت می‌دهیم، در غیراین صورت دلیلی برای صدور دستور موقت وجود ندارد.»با توجه به صحبت‌های نماینده فدراسیون، بیشتر جنجال‌های اصفهان به درگیری‌های لفظی خلاصه شده و با این شرایط بعید است برای بازیکن یا دیگر اعضای این دو تیم محرومیتی قبل یا بعد از هفته بیست‌و‌سوم درنظر گرفته شود. البته همه‌‌چیز بستگی به گزارش اتفاقات این بازی دارد و باید دید در روزهای آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید