• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
سه شنبه 21 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130340
+
-

لالیگا علیه مادرید، مادرید علیه داوری

تساوی رئال مقابل سویا سرنوشت قهرمانی را به هفته‌های آخر کشاند

لالیگا علیه مادرید، مادرید علیه داوری

اتفاقات لالیگای امسال در حد مهیج‌ترین سریال‌های تاریخ است؛ از آن دست سریال‌هایی که مخاطبان برای قسمت تازه آن روزشماری می‌کنند. با تساوی بدون گل بارسا و اتلتیکو همه نگاه‌ها به دیدار رئال مقابل سویا بود؛ جایی که رئالی‌ها در 13بازی خانگی گذشته به این تیم امتیاز نداده بودند. درحالی‌که رئال با گل دقیقه دوازدهم بنزما جلو افتاده بود، کمک‌داور ویدئویی این گل را آفساید و مردود اعلام کرد تا سویا با گل دقیقه 22فرناندو پیش بیفتد، گلی که روی پاس راکیتیچ، بازیکن سابق بارسا به‌دست آمد. آسنسیو در یک‌سوم پایانی مسابقه تا به زمین رفت گل مساوی را زد. در ادامه رئال روی یک ضدحمله به پنالتی و اخراج بونو، دروازه‌بان حریف رسید اما کمک‌داور ویدئویی بار دیگر وارد ماجرا شد و صحنه برخورد توپ با دست میلیتائو را که لحظاتی پیش در محوطه جریمه میزبان رخ داده بود، به سود سویا پنالتی گرفت و مهمان 1-2جلو افتاد. اما این پایان کار نبود و ادن آزار موفق شد روی شوت کروس در ثانیه‌های پایانی تأثیر بگذارد و چهارمین گل فصلش را بزند و بازی را به تساوی 2-2بکشاند تا در فاصله 3هفته مانده به پایان فصل اختلاف بین اتلتیکو صدرنشین و رئال و بارسا همچنان 2امتیاز باقی بماند.
حالا تعداد گل‌ها و پاس‌گل‌های آزار با پیراهن رئال به‌اندازه تعداد آسیب‌دیدگی‌هایش شده؛ 11تا.
زیدان هیچ‌یک از 4مدافع اصلی خود را برای این بازی در اختیار نداشت و در پایان مسابقه هم اودریوسولا مصدوم شد. آخرین‌باری که او ترکیب اصلی دفاع 4نفره خود را داشت به سوم دی پارسال برمی‌گردد مقابل گرانادایی که این هفته با آنها بازی دارد.
پنالتی بحث‌برانگیز محل اعتراض مادریدی‌ها بود. آنها صحنه مشابه در بازی برگشت با اتلتیکو را مثال می‌زنند که داور و کمک‌داور ویدئویی به سود اتلتی از هند پنالتی فیلیپه چشم‌پوشیدند اما همان را علیه رئال در بازی پریشب پنالتی تشخیص دادند. قانون در این‌باره صراحت دارد که درصورت برخورد توپ با بدن مدافع پیش از برخورد آن با دستش نمی‌تواند پنالتی باشد. برای نخستین بار زیدان که هرگز در کار داوران دخالت نمی‌کرد و علیه آنها حرف نمی‌زد پس از سوت پایان به سمت داور رفت و از او توضیح خواست. او حتی در کنفرانس مطبوعاتی هم برای نخستین بار درباره داوری سخن گفت:«من خیلی عصبانی‌ام. یک‌بار برای همیشه به ما توضیح بدهند که چه چیزی هند است و چه چیزی نیست. قانون لمس دست را درک می‌کنم. من از آنچه داور به من گفت متقاعد نشدم. این نخستین سؤالم از داور بود و دیگر درباره داوری حرفی نمی‌زنم. هرگز به داوری اعتراض نکرده‌ام و هرگز اعتراض نخواهم کرد. امروز یک هند از سویا و یک هند دیگر از مادرید دیدم و آنها فقط به ضرر مادرید سوت می‌زدند. این یک حقیقت است.»
یک‌بار هم در نیمه اول توپ با دست مدافع سویا برخورد داشت که صحنه به VAR نرفت. حتی رئالی‌ها اعتقاد دارند گل اول سویا که روی ضربه ایستگاهی به ثمر رسید خطا نبود و مارسلو برخوردی با بازیکن حریف نداشت.
حالا با این اتفاقات بازی‌های آخر این هفته دیدن دارد. بارسا یک روز زودتر به مصاف لوانته می‌رود. رئال هم پنجشنبه‌شب و در واقع بامداد جمعه با گرانادا بازی دارد که سخت‌تر است؛ همان حریفی که اخیرا بارسا را در نوکمپ برده و برای سهمیه لیگ اروپا می‌جنگد. داور این بازی هم خسوس خیل مانسانو است که رئالی‌ها نسبت به او موضع دارند و از الان می‌گویند باید با لالیگا خداحافظی کرد. او همان کسی است که این فصل در یک بازی مقابل والنسیا 3پنالتی به زیان رئال اعلام کرد. آنها مدعی‌اند که داوری‌های اخیر پس از اعلام سوپرلیگ اروپا بیشتر به زیان رئال شده و این نوعی انتقام رئیس لالیگا از این باشگاه است. در این فصل اتلتیکو 7بار از وی‌ای‌آر سود برده و 5بار زیان دیده؛ این آمار برای رئال 5سود در برابر 9زیان و برای بارسا 3سود در برابر 6زیان است. رئال و بارسا در کنار یوونتوس، 3باشگاهی هستند که هنوز از سوپرلیگ کناره‌گیری نکرده‌اند.
درباره یک خرافات هم بخوانید؛ 2بار تاکنون پیش آمده که در پایان فصل بارسلونا برای قهرمانی لیگ تلاش می‌کرده اما یک‌بار در فصل فصل 14-۲۰۱۳ بارسا در هفته‌های پایانی به گرانادا باخت و با اتلتیکو مساوی کرد و در نهایت اتلتیکو قهرمان شد و حالا هم دقیقا در همین مقطع از فصل چنین اتفاقی رخ داده است. آیا این‌بار هم اتلتیکو قهرمان لالیگا می‌شود؟
در فصل 03-2002هم رئال‌مادرید بعد از شکست در نیمه نهایی لیگ قهرمانان مقابل یوونتوس به لیگ بازگشت تا در تنها تورنمنت باقیمانده رقابت کند. رئال‌مادرید در جدول لالیگا یک‌امتیاز از سوسیداد عقب بود و در جایگاه سوم قرار داشت
(هم امتیاز با دپورتیوو) و برای قهرمانی 5بازی مالاگا، والنسیا، سلتا، اتلتیکو و بیلبائو را پیش‌رو داشت که در نهایت قهرمان لیگ شد. پس از پایان لیگ در آن سال دل‌بوسکه از تیم کنار رفت و سرمربی تیم ملی اسپانیا شد. حالا تکلیف زیدان هم مشخص نیست. شاید او با قهرمانی از رئال برود؛ احتمالا به یوونتوس. فرناندو ایه‌رو هم بعد از آن قهرمانی از فوتبال خداحافظی کرد. درباره همتای او یعنی سرخیو راموس هم گفته می‌شود فصل آینده به پاریس خواهد رفت. در تابستان پس از آن قهرمانی فلورنتینو پرس ستاره‌ای مثل دیوید بکام را خرید و حالا احتمالا در تابستان امباپه را می‌آورد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید