• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 13 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129759
+
-

پیش‌بینی رسیدن قیمت اتریوم به 10هزار دلار

برآورد یک شرکت تحقیقاتی بازار رمزارزها، از صعود چشمگیر بیت‌کوین و اتریوم تا پایان سال خبر می‌دهد

رمزارز
پیش‌بینی رسیدن قیمت اتریوم به 10هزار دلار

افزایش قیمت اتریوم و رشد صعودی این رمزارز در روزهایی که بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال مطرح، روند نزولی را طی می‌کردند، باعث ایجاد گمانه‌زنی‌های بسیار درخصوص آینده بازار اتر در جهان شد؛ موضوعی که کارشناسان مختلف درخصوص آن به اظهارنظر پرداخته و شرایط آینده را برای کاربران تشریح کردند. برخی کارشناسان دنیای رمزارزها بر این باور هستند که اتریوم، دومین ارز دیجیتال ارزشمند دنیا می‌تواند پس از رسیدن به حدود 2953دلار در روز یکشنبه (دیروز) که بالاترین قیمت تاریخ این رمزارز محسوب می‌شود، به 10هزار دلار نیز برسد. این افزایش تقریبا 3برابری در آینده، در اصل مربوط می‌شود به پیش‌بینی یک شرکت تحقیقاتی در این بازار به نام FundStrat.  به گزارش وب‌سایت کوین‌دسک، در پایان‌ ماه آوریل سال‌جاری میلادی که بیت‌کوین 5درصد سقوط را برای خود به ثبت رساند، اتریوم شاهد 40درصد افزایش ارزش بود. بازار اتریوم طی هفته‌های اخیر به تقریبا 30درصد از بیت‌کوین رسیده است. در آخرین چرخه بازار، اتریوم توانست این سطح را شکسته و تا 80درصد ارزش بیت‌کوین پیش برود. از سوی دیگر به‌نظر می‌رسد که داستان ارزهای دیجیتال در حال تغییر از بیت‌کوین به اتریوم و بخش‌های دیگر مانند DeFi (امور مالی غیرمتمرکز) و اپلیکیشن‌های «وب معنایی»
(Web 3.0) است. یکی از دلایل رشد صعودی اتریوم، برنامه‌های جدید مالی در شبکه این رمزارز محسوب می‌شود؛ برنامه‌هایی که در حال توسعه هستند و در مقایسه با سال گذشته میلادی رشد چشمگیری هم داشته‌اند. طبق پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته این برنامه‌ها، ارزشی تقریبا 3برابری برای اتریوم در مقابل بیت‌کوین ایجاد می‌کنند.
شرکت FundStrat در این خصوص می‌نویسد: «از نظر حسابداری ارزهای دیجیتال، این درست مثل یک شرکتی است که درآمد خود را از هزینه‌های عملیاتی کمتر و به‌دست آوردن سودی کسب می‌کند که برای خرید سهام مجدد استفاده می‌شود. این بدان معناست که شبکه مثل یک شرکت زمانی که هزینه‌های تولید اتریوم از پول‌های سوخت‌شده حاصل از یک تورم کاهش پیدا کند، سود خواهد برد.» شرکت FundStrat همچنین انتظار دارد، بیت‌کوین در سال‌جاری میلادی به 100هزار دلار و کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال به 5تریلیون دلار برسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید