• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 12 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129681
+
-

جهانگیری: قوه قضاییه با همه پرونده‌ها یکسان برخورد کند


 اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری درباره مبارزه با فساد ‌گفت: مبارزه با فساد نیاز به شفافیت و حمایت از افشاگران دارد. در عین حال باید مراقبت کرد آبرویی ریخته نشود، اما نباید مفسد احساس امنیت کند. جهانگیری که در نشست پرسش و پاسخ با فعالان سیاسی و خبرنگاران در شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس سخن می‌گفت، با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال‌۸۰ برای مبارزه با فساد، افزود: قوه قضاییه باید با همه پرونده‌ها یکسان برخورد کند. یک‌جا خیلی رسانه‌ای می‌شود و یک‌جا سرپوش گذاشته می‌شود.  به گزارش ایرنا‌، معاون اول رئیس جمهوری ایران با بیان اینکه روی موضوع حقوق نجومی خیلی مانور داده شد، اضافه کرد: در مورد عیسی شریفی و املاک نجومی هیچ توضیحی به مردم داده نشد. من برخلاف نظر برخی در دولت ماندم تا امثال بابک زنجانی دیگری ایجاد نشود. وی تصریح کرد: با شعار مشکلی حل نمی‌شود. من در حد امکان حتما خودم دنبال می‌کنم.

 از رنج مردم نباید برای محبوبیت خود استفاده کنیم
وی درباره گرانی هم گفت: از رنج مردم نباید برای محبوبیت خود استفاده کنیم. تفاوت ما با دیگران در این است. ما تلاش می‌کنیم که رنج مردم را به کار بریم اما عده‌ای هستند که از رنج مردم برای ارتقای خود استفاده می‌کنند. جهانگیری با اشاره به اینکه شرایط سخت فقر در کشور حاکم است، افزود: در شرایط سخت جنگ اقتصادی حتی به اتهاماتی که به من شد پاسخ ندادم تا مردم تصور نکنند که آنها را فراموش کرده‌ایم و به خودمان مشغول شده‌ایم.
وی ادامه داد: من   یک بار قهر کردم و جلسه را ترک کردم. طوری با من برخورد کردند که نتوانستم تحمل کنم. به دفتر هم گفتم که وسایلم را جمع کنند اما وزرا آمدند که مگر می‌شود مردم را تنها بگذارید؟ از ساعت ۱۲ شب تا ۹صبح فردا همچون خوره‌ای به جانم افتاده بود که مگر می‌شود در این شرایط مردم را رها کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید