• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 12 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129647
+
-

پشت‌خط زن/ واقعیت کمیته فنی

جمشید حمیدی- کارشناس والیبال

بعضی از دوستان به کمیته فنی فدراسیون ایراد گرفته‌اند که چرا بهروز عطایی را به‌عنوان سرمربی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا انتخاب کرده‌اند. کمیته فنی بیشتر به فدراسیون مشورت می‌دهد و قدرت چندانی برای تصمیم‌گیری ندارد. فدراسیون از قبل، این انتخاب را انجام داده بود. کمیته در این چند وقت بیشتر روی انتخاب بازیکنان برای جام ملت‌ها تمرکز کرد. برخلاف نظر دوستان، اصرار کمیته این بود که تیم ملی ما هم مثل دیگر کشورها بعد از المپیک پوست‌اندازی کند. با خواست کمیته بود که قرار شد ترکیبی از تیم جوانان و باتجربه‌ها در مسابقات آسیایی شرکت کند. اگر قرار باشد نتیجه هر مسابقه‌ای برایمان مهم باشد هرگز قادر به پشتوانه‌سازی‌ نخواهیم بود.

روانشناسی در ورزش والیبال
روانشناسی به معنی هدایت روانی ورزشکاران برای ثابت نگه‌داشتن مهارت‌های ذهنی و روحی و تقویت اتکا به نفس قهرمانان مقابل تحریکات روانی است. در ورزش کشور ما ازجمله والیبال، چند سالی است که بحث روانشناسی موردتوجه قرار گرفته است، اما باورها هنوز به یقین تبدیل نشده‌اند. در ورزش ما تعداد روانشناسان انگشت شمارند ولی باید بدانیم مربیان بزرگ همانند ولاسکو خود یک روانشناس و جامعه‌شناس کارکشته هستند.‌ای کاش مربیان نسل جوان ما که علمی‌تر از گذشتگان هستند خود را به علوم مرتبط با روانشناسی مجهز سازند.

خودزنی یک بازیکن با استعداد
 سه چهاربازیکن از اردوی تیم ملی والیبال خط خوردند که جمله معترضه‎ای را درباره آنها نمی‌توان نوشت چرا که آمده بودند تا زودتر خط بخورند! اما حکایت محمد‌امین اسمعیل‌نژاد متفاوت است، او بعد از امیر غفور جدی‌ترین گزینه برای پست قطر پاسور بود اما مرتکب چند اشتباه شد؛ چند سال با گواهی تحصیلی غیر‌مرتبط سربازی نرفت، امسال همزمان با 2 تیم لیگ برتری وارد مذاکره شد و حالا هم شنیده‌ایم که امکان سفرش با تیم ملی،تردیدهایی به وجود آورده. همین تردیدها باعث شده او را خط بزنند. بازیکنان جوان ما باید قدردان موقعیت ممتازی باشند که به آنها داده می‌شود.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید