• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 11 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129609
+
-

گرینویچ/ شکار شکارچی

سپیده فاتح نعمتی

شکار شدن یک شکارچی قهار سیاسی در آمریکا یکی از سرخط‌های مهم خبری رسانه‌های جهان در روز گذشته بود. ماجرا از این قرار است که رودی جولیانی، شهردار پیشین نیویورک یک روز پس از حمله نیروهای FBI به خانه و دفتر کارش، اقدام این نیروها را در برنامه زنده رادیویی WABC قلدری خواند و اعلام کرد: «نمی‌توانید با یک اتهام واهی در مقابل من بایستید».
جولیانی که در طول دهه80 و90 میلادی به‌عنوان وکیل ایالات متحده در منهتن فعالیت می‌کرد و توانست با رهبری یک تیم دادستانی ویژه، شکارچی قاچاقچیان جهانی مواد‌مخدر، تروریست‌های بمب‌گذار ســـال۱۹۹۳، کلاهبرداران  وال‌استریت و همچنین سیاستمداران فاسد و اختلاسگران مالی بسیاری باشد و آنها را محکوم کند، حالا خود گرفتار دردسر شده است. ترامپ برای حمایت از جولیانی که به اتهام فساد و زیر پا گذاشتن قوانین ایالتی در ارتباط با شخصیت‌های اوکراینی در مظان اتهام قرار دارد گفت، او بزرگ‌ترین شهردار تاریخ نیویورک و یک میهن‌پرست واقعی است.
روز گذشته با وجود اینکه خود جولیانی اعلام کرده بود حاضر است دستگاه‌های الکترونیکی‌اش را به مراجع قضایی تحویل دهد، نیروهای فدرال با حمله‌ای ضربتی تمامی دستگاه‌های الکترونیکی و دسترسی‌هایش به فضای ابری را توقیف کردند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید