• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 11 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129556
+
-

نکته بازی/ کار خوب فرهاد مجیدی



فارغ از نتیجه‌ای که در بازی با الشرطه عراق به‌دست آمد و نیز سرنوشت نهایی استقلال در گروه سوم، آن بخش از صحبت‌های فرهاد مجیدی در نشست خبری پیش از این دیدار که به قدردانی از زحمات میزبان اختصاص یافت، خیلی خوب و پسندیده بود. مجیدی از اینکه همه‌‌چیز برای تیمش فراهم بوده تشکر کرد و نیز ابراز امیدواری کرد او و مدیران باشگاه به‌زودی با حضور تیم‌های عربستانی در ایران، محبت کشور میزبان را تلافی کنند. این قشنگ همان دیپلماسی ورزش است. قرار نیست همیشه شاخ و شانه بکشیم و دعوا راه بیندازیم. ورزش می‌تواند جدا از سیاست، دریچه‌ای به سمت دوستی‌ها باشد. این مدل دعوت از تیم‌های عربستانی شاید از صد جور مصاحبه تند و تهدیدآمیز بیشتر اثر کند.

اما دل پرسپولیس تنگ نشده

مصاحبه‌ای منتشر شده از حبیب کاشانی، مدیرعامل سابق پرسپولیس که در آن برای این باشگاه ابراز دلتنگی کرده است. او 2دوره مدیریت باشگاه را در اختیار داشته و حتی یک قهرمانی لیگ و 2قهرمانی حذفی در همان دوران به‌دست آمده است. با این همه بعید به‌نظر می‌رسد هواداران پرسپولیس چندان برای کاشانی دلتنگ شده باشند. دوره او بسیار پرتنش بود. رفتارهایی که با علی دایی به‌عنوان سرمربی وقت تیم انجام شد و نیز انتخاب جنجالی حمید استیلی برای هدایت سرخپوشان باعث شد روزهای سیاه پرسپولیس از راه برسد. پایه‌ای که در آن زمان گذاشته شد، مدت‌ها پرسپولیس را آزار داد و چند فصل طول کشید تا سرخ‌ها به حالت عادی برگردند. کاش کاشانی دنبال رفع دلتنگی نباشد و صرفا با خاطرات قدیمی سر کند.

روی خود بازی تمرکز کنید

یک‌ماه است که دعوا سر تاریخ و چگونگی برگزاری داربی برگشت درگرفته و هر روز که به بازی نزدیک‌تر می‌شویم، جنجال تشدید هم می‌شود. پرسپولیسی‌ها می‌گویند اول باید بازی عقب‌افتاده استقلال برابر صنعت نفت برگزار شود، اما سازمان لیگ نظر دیگری دارد. کلی هم سروصدا راه افتاده و مسئولان 2باشگاه تا جایی که می‌توانند همدیگر را مورد نوازش قرار می‌دهند. آنالیزور پرسپولیس می‌گوید برنامه سازمان لیگ را راننده تاکسی نوشته و مدیر رسانه‌ای استقلال هم با کلی لفظ تند و عجیب به باشگاه رقیب اتهام‌زنی کرد. این در حالی است که خود استقلالی‌ها در دور رفت همین داستان را داشتند و آنقدر شلوغ کردند که نزدیک بود بدجوری ببازند. در مجموع تجربه نشان می‌دهد هر تیمی روی حواشی تمرکز کند، آسیب خواهد دید. بچسبید به بازی لطفا.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید