• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 11 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129549
+
-

لیگ قهرمانان انگلیس

تیم‌های انگلیس در لیگ قهرمانان و لیگ اروپا به نتایج مناسبی دست یافتند

جهان
لیگ قهرمانان انگلیس

لیگ قهرمانان و لیگ اروپا حساس‌ترین مقطع فصل خود را سپری می‌کنند. در بازی‌های رفت مرحله نیمه‌پایانی این دو جام، 3 تیم انگلیسی چلسی، منچسترسیتی و منچستریونایتد نتایجی عالی را کسب کردند و آرسنال هم با زدن یک گل خارج از خانه در باخت 2بریک به ویارئال به صعود امیدوار شد.

    لیگ قهرمانان
پس از نتیجه یک-یک چلسی در زمین رئال مادرید که با توجه به عملکرد عالی این تیم در نیمه اول نتیجه‌ای عادلانه نبود اما از نظر فنی اتفاق خوبی برای این تیم به‌حساب می‌آید، منچسترسیتی هم در زمین پاری‌سن‌ژرمن به بردی امیدوارکننده دست یافت. پاریس بعد از یک نیمه اول استثنایی در نیمه دوم وا داد و کیلور ناواس در بدترین شب عمرش با 2اشتباه باعث عقب افتادن این تیم در بازی خانگی شد. پس از منچستر که فصل قبل و فصل قبل‌تر در پاریس این تیم را شکست داده بود، سیتی به سومین تیم انگلیسی با چنین دستاوردی تبدیل شد. حداقل از فصل 2004-2003 لیگ قهرمانان اروپا، منچسترسیتی نخستین تیم انگلیسی است که به رکورد‌10 + برد در یک فصل این رقابت‌ها می‌رسد. بدون درنظر گرفتن بازی پاری‌سن‌ژرمن و منچسترسیتی؛ در تاریخ جام باشگاه‌های اروپا ولیگ قهرمانان این قاره تاکنون 47‌بار تیم‌های انگلیسی به‌عنوان میهمان در بازی رفت مراحل حذفی برنده شده‌اند و در هر 47‌بار به مرحله بعدی صعود کرده‌اند. دی‌بروین در سومین بازی‌اش مقابل پاری‌سن‌ژرمن باز هم به این تیم گل زد. او به چهارمین بازیکن لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد که در 3بازی پیاپی برابر پاری‌سن‌ژرمن موفق به گلزنی شده است؛ پس از مسی و رشفورد (3بازی پیاپی) و نیمار (4بازی پیاپی). دی‌بروین چهارمین بازیکن سیتی تحت هدایت گواردیولاست که به رکورد 50‌گل زده می‌رسد؛ پس از آگوئرو(121)، استرلینگ(102) و ژسوس(81). گل او نخستین گل تاریخ من‌سیتی در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان بود. کیلیان امباپه هم که ظاهرا قصد تمدید قرارداد ندارد و می‌خواهد هرطور شده در همین تابستان به مادرید برود، در کنار نیمار شب کم‌فروغی داشت. او برای نخستین بار در یک مسابقه از لیگ قهرمانان اروپا موفق به زدن هیچ شوتی به سمت دروازه حریف نشد. تعداد لمس توپ‌های ادرسون دروازه‌بان منچسترسیتی از امباپه بیشتر بود.

    لیگ اروپا
درخشش کاوانی و برونو فرناندز که هرکدام 2گل زدند منچستریونایتد را به پیروزی 6بر2 مقابل آاس‌رم رساند. 13سال پیش در همین اولدترافورد پیروزی7بریک به‌دست آمده بود. هواداران رم در واکنش به اظهارات سولسشائر که گفته بود بازی‌های این تیم را ندیده از بازیکنان خواستند تا کاری کنند که سرمربی منچستر برای همیشه این تیم و این شب را به یاد داشته باشد. حالا هواداران تیم ایتالیایی باید از بازیکنان‌شان بخواهند که دست نگه دارند و دیگر نیازی نیست کاری کنند سولسشائر این تیم را به یاد بیاورد. البته رم یک‌بار باخت 4بریک در زمین بارسلونا را با برد 3 بر صفر در زمین خودش جبران و به دور بعدی لیگ قهرمانان صعود کرد. برای همین نمی‌شود از همین حالا این تیم را حذف شده دانست هر چند که پائولو فونسکا در هیچ بازی بزرگی غیربازنده نبوده است. او در نیمه اول این دیدار در اتفاقی استثنایی مجبور به انجام 3 تعویض اجباری شد و 3 بازیکن مصدوم روی دستش ماند. کاوانی هم 2‌گل زد و این حسرت را در دل منچستری‌ها انداخت که چرا او قرار است فصل آینده جدا شود و به بوکاجونیورز برود. او در این بازی 2‌گل و 2‌پاس‌گل داشت و یک پنالتی هم گرفت. برونو فرناندز هم رکورد 37گل زده و 23پاس‌گل را در 74بازی برای یونایتد به ثبت رساند که برای یک هافبک رکورد عجیبی است. هیچ بازیکنی از فوریه۲۰۱۸ بیش از برونو موفق به گلزنی در لیگ اروپا نشده؛ ۱۹گل. آرسنال هم در روزی که سبایوس را به‌دلیل اخراج در دقیقه57 از دست داد، به سرمربی متخصص لیگ اروپا یعنی اونای امری باخت. امری که 3‌بار با سویا قهرمان این تورنمنت شده و همین آرسنال را هم تا فینال رقابت‌ها بالا برده، توانست از تیم سابقش انتقام بگیرد. این دومین باری بود که یک مربی سابق آرسنال موفق به برد تیم سابق خود می‌شد. بار اول تاتنهام جورج گراهام در یک بازی لیگ برتر در سال۱۹۹۹ در وایت هارت لین ۲بریک آرسنال را شکست داد. بازیکنان آرسنال طی ۶۸بازی تحت هدایت میکل آرتتا ۱۰بار به‌صورت مستقیم از زمین اخراج شده‌اند؛ حداقل 2برابر هر باشگاه دیگری از دسامبر۲۰۱۹ به بعد. نیکلاس پپه هم که زننده تک‌گل توپچی‌ها از روی نقطه پنالتی بود، به نخستین بازیکن این فصل لیگ اروپا تبدیل شد که روی ۱۰گل تأثیر مستقیم داشته است؛ ۶گل و ۴پاس گل. او این فصل 4 پنالتی را به گل تبدیل کرده است. آرسنال در مصاف با ویارئال تنها 2ضربه داخل چارچوب داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید