• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 11 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129555
+
-

آماربازی


15
پرسپولیس با کسب 15امتیاز از 6بازی، بهترین تیم غرب آسیا در مرحله گروهی لیگ قهرمانان شد. سرخپوشان فقط یک باخت مقابل الوحده امارات داشتند و با 15امتیاز بالاتر از تمام 20تیم حاضر در منطقه غرب ایستادند. رکورد 15امتیازی پرسپولیس دومین رکورد برتر یک تیم ایرانی در تاریخ این رقابت‌ها هم هست. پاس تهران در سال2005، مرحله گروهی لیگ قهرمانان را با 16امتیاز به پایان رساند. سرمربی پاس در آن دوره مصطفی دنیزلی بود و این تیم در مصاف با السالمیه کویت، الریان قطر و الشرطه عراق 5بار پیروز شد و فقط یک مساوی به تیم قعرنشین الشرطه داد. پرسپولیس از لحاظ گل زده هم با 14گل دومین رکورد ایرانی‌ها در تاریخ را ثبت کرد؛ نخستین رکورد متعلق به سپاهان2004 است که 15گل زده بود.

05
 تراکتور تنها تیم غرب آسیا در لیگ قهرمانان2021 بود که مرحله گروهی را بدون شکست به پایان رساند. تیم رسول خطیبی اگرچه در گروه خودش دوم شد اما از لحاظ شکست‌ناپذیری بهترین تیم در تمام گروه‌های 5گانه بود. تراکتور همچنین با 5کلین‌شیت متوالی رکورد جالبی در تاریخ لیگ قهرمانان برای تیم‌های ایرانی ثبت کرد. این تیم در نخستین بازی‌ 3گل از پاختاکور دریافت کرد اما در 5بازی بعدی هیچ گلی نخورد و کارش را با همان 3گل خورده به پایان رساند. به این ترتیب محمدرضا اخباری و خط دفاعی‌اش عنوان بهترین خط دفاعی را هم در بین 5گروه نصیب خودشان کردند. البته تراکتور در این عنوان یک شریک هم دارد؛ الوحده امارات که در گروهE بعد از پرسپولیس دوم شد و این تیم هم فقط 3گل خورده داشت.

33
 تیم الریان قطر با 4گلی که در آخرین روز از پرسپولیس دریافت کرد، تعداد گل‌های خورده‌اش مقابل تیم‌های ایرانی را به 33گل رساند. به این ترتیب الریان هم به جمع تیم‌هایی پیوست که بیشترین گل خورده را مقابل نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا داشته‌اند. تا پیش از شروع این فصل، تیم الجزیره امارات با دریافت 33گل از ایرانی‌ها به تنهایی رکورددار بود. در نخستین روز از بازی‌های امسال الاهلی عربستان 5گل از استقلال خورد و تعداد گل‌های خورده این تیم هم دقیقا به 33 رسید. به این ترتیب الاهلی و الجزیره در این رکورد شریک بودند تا روز آخر که الریان هم با شکست پرگل مقابل پرسپولیس خودش را به آنها رساند. این 3تیم جمعا 99گل از ایرانی‌ها دریافت کرده‌اند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید