• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 7 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129273
+
-

برای ثبت در تاریخ


سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با بیان اینکه فایل صوتی منتشر شده از محمدجواد ظریف یک مصاحبه و گفت‌وگوی رسانه‌ای نبوده است، گفت: این گفت‌وگو در چارچوب‌های معمول و محرمانه‌ای که در داخل دولت انجام می‌شود، صورت گرفته و تعهد دوجانبه برای حفظ محرمانگی آن بوده است.
سعید خطیب‌زاده در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه انتشار فایل صوتی سخنان محرمانه ظریف در مورد سیاست خارجی به‌معنای پایان آینده سیاسی ظریف است، تأکید کرد: تفاسیر شاذ درباره این فایل برای بعدا باشد. آنچه منتشر شده از ابتدا یک مصاحبه نبوده و قرار هم نبوده یک مصاحبه باشد، یک گفت‌وگوی رسانه‌ای هم نبوده است و یک گفت‌وگو در چارچوب‌های معمول و محرمانه‌ای است که در داخل دولت انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه نظر آقای رئیس‌جمهور این بوده که برای انتقال سوابق و تجارب برای دولت‌های بعدی اعضای کابینه گفت‌وگوهایی برای ثبت در اسناد داشته باشند و نظراتشان را اعلام کنند و این گفت‌وگو در این چارچوب صورت گرفته است، گفت: تعهد دوجانبه برای حفظ محرمانگی این گفت‌وگوها وجود داشته و  وزارت خارجه در هیچ‌کدام از فرایندهای این گفت‌وگو ازجمله انتخاب تیم مصاحبه‌کننده، عوامل و نگهداری فایل‌ها هیچ نقشی نداشته است و اینکه چه کسانی، چگونه و چرا این فایل را منتشر کرده‌اند، ما نمی‌دانیم. خطیب‌زاده با بیان اینکه به آنچه آقای ظریف در این گفت‌وگو مطرح کرده‌اند باید به‌صورت کلی نگاه شود، نه گزینشی، ادامه داد: ما از 2شب قبل کم‌کم مطلع و متوجه شدیم که بخش‌هایی از این فایل در حال منتشر شدن است.

این خبر را به اشتراک بگذارید