• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 7 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129248
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/mZgon
+
-

داغ‌ترین لالیگای قرن

با شکست اتلتیکو حتی سویا هم وارد کورس قهرمانی شد

داغ‌ترین لالیگای قرن

با شکست اتلتیکو به اتلتیک بیلبائو، رقابت بر سر قهرمانی لالیگا به داغ‌ترین حالت ممکن در 2دهه اخیر رسید. پس از فصل ۲۰۰7-۲۰۰6 که 4 تیم مدعی قهرمانی بودند برای نخستین بار لیگا به غیرقابل پیش‌بینی‌ترین حالت خودش رسیده است. حالا حتی سویا هم که تنها 3امتیاز با صدر جدول فاصله دارد و با 70امتیاز در تعقیب رئال‌مادرید و بارساست، می‌تواند قهرمان شود. اتلتیکو در حالی چهارمین شکست فصل خود را متحمل شد که فصل گذشته نیز با همین تعداد باخت لالیگا را به پایان رسانده بود.
صدرنشین مقابل تیمی باخت که 8بازی بدون برد را سپری می‌کرد و 2فینال جام حذفی را ظرف 2هفته از دست داده بود. از 5بازی باقی‌مانده تا پایان فصل لالیگا، 3بازی اتلتیکو در خانه رقباست که کار این تیم را برای کسب امتیازات بیشتر سخت می‌کند.
 اتلتیکو به‌ترتیب با الچه، بارسلونا، سوسیداد، اوساسونا و وایادولید بازی دارد. اگر جدول را طبق بازی‌های خارج از خانه مرتب کنیم، اتلتیکو بعد از تعقیب کنندگانش در کورس قهرمانی، در رده چهارم قرار می‌گیرد. بارسا یک بازی کمتر دارد که پنجشنبه مقابل گرانادا برگزار می‌شود. اتفاقات این هفته همه به سود بارسلونا رقم خورد؛ اتلتیکو باخت، رئال تن به تساوی داد و خودشان هم با 2گل گریزمان 2 بر یک ویارئال را بردند. حالا بارسا 6بازی دیگر تا پایان فصل دارد که نیمی از آنها سخت است؛ گرانادا، والنسیا، اتلتیکو مادرید، لوانته، سلتاویگو و ایبار.
 بارسا درنظرسنجی مارکا که روزنامه‌ای مادریدی است، 77درصد شانس قهرمانی دارد و احتمال قهرمانی 2تیم مادریدی هر کدام 9درصد است. بارسلونا در نیم فصل دوم 46امتیاز از 51 امتیاز ممکن را به‌دست آورد که این آمار بیش از هر تیم دیگر است (15پیروزی،
یک تساوی، یک باخت) که تنها باخت این تیم در ال‌کلاسیکو به‌دست آمده و یک تساوی هم مقابل کادیس. جالب اینکه هر 3گل آخر بارسا را گریزمان به ثمر رسانده است.  فقط مسی (۳۲ گل) و جرارد مورنو (۲۴ گل) بیشتر از گریزمان (۲۲ گل) در سال ۲۰۲۱ بین تمام بازیکنان لالیگایی تأثیر مستقیم روی گل داشتند. بازی‌های باقی‌مانده رئال هم آسان نیست و یک بازی با سویا و یکی هم با بیلبائو در پیش است. هر چند که رئال در این 2فصل نشان داده مقابل ضعیفان بدتر نتیجه می‌گیرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید