• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 7 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129254
+
-

آماربازی


08
در روزهایی که پرسپولیسی‌ها سرشان در لیگ قهرمانان آسیا گرم است، سپاهان در لیگ برتر ایران رکوردهایش را به رکوردهایی که پرسپولیس در اختیار دارد نزدیک می‌کند. رکورد شکست‌ناپذیری، تعداد کلین‌شیت و دقایق بسته نگه‌داشتن دروازه؛ رکوردهایی هستند که پرسپولیس آنها را در اختیار دارد اما سپاهان به‌طور همزمان در حال حمله به تمامی این رکوردهاست. پرسپولیس 10بازی متوالی است که شکست نخورده و این طولانی‌ترین دوره شکست‌ناپذیری یک تیم در فصل جاری است. سپاهان این هفته با برتری مقابل نساجی تعداد هفته‌های شکست‌ناپذیری‌اش را به 8هفته رساند. زردپوشان اصفهان به محض بازگشت پرسپولیس باید در اصفهان مقابل این تیم قرار بگیرند. پیروزی شاگردان نویدکیا می‌تواند هم پرسپولیس را روی عدد10متوقف کند و هم سپاهان را به یک‌قدمی این رکورد برساند.

405
 برد یک بر صفر مقابل نساجی علاوه بر اینکه سپاهان را به صدر جدول رساند، این تیم را به چهارمین کلین‌شیت متوالی‌اش رساند. در لیگ جاری سابقه نداشته سپاهان در 4بازی متوالی دروازه‌اش را بسته نگه‌دارد. رکورد پرسپولیس 6کلین‌شیت متوالی بوده که سپاهان هنوز به آن نرسیده است. ضمن اینکه پرسپولیس در مجموع 12بار کلین‌شیت کرده که سپاهان با 10کلین‌شیت در دوقدمی این تیم است. خط دفاعی و دروازه‌بان سپاهان با کلین‌شیت مقابل نساجی، دقایق گل نخوردن این تیم را هم به 405دقیقه رساندند که سومین رکورد خوب فصل جاری محسوب می‌شود. پیش از این پرسپولیس و فولاد با ثبت رکوردهای 600و 442دقیقه بهترین رکوردهای این فصل را به‌نام خودشان ثبت کرده بودند.

565
 نفت آبادان که بعد از یک شروع رؤیایی در ادامه فصل به افت شدیدی دچار شده، حالا صاحب بدترین رکوردها در گل نزدن و پیروز نشدن است. تیم آبادانی هفته گذشته باید با استقلال بازی می‌کرد که آن بازی لغو شد و این هفته در آخرین بازی‌اش یک بر صفر مغلوب گل‌گهر شد. این ششمین بازی متوالی بود که آبادانی‌ها در گلزنی ناکام می‌ماندند و از این لحاظ به رکوردی عجیب در لیگ جاری رسیدند. زردپوشان آخرین بار در 17بهمن‌ماه سال گذشته گل زده‌اند و دقایق گل نزدن آنها به 565دقیقه رسیده است؛ یعنی طولانی‌ترین زمانی که یک تیم در فصل جاری بدون گلزنی پشت سر گذاشته است. ضمنا آبادانی‌ها 9هفته است پیروز نشده‌اند و هیچ تیم دیگری از آخرین بردش این‌قدر فاصله ندارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید