• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 7 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129249
+
-

نکته بازی/ الان ناراحتید گل می‌زند؟



جماعتی هستیم که در خوشحال‌ترین لحظات عمرمان هم باید چیزی برای دعوا پیدا کنیم. شیخ دیاباته تا قبل از مصدومیتش برای استقلال 3گل در آسیا به ثمر رساند و به نوعی از آن رخوت چند‌ماه گذشته فاصله گرفت. بعد بلافاصله داستان ماده و تبصره‌های قرارداد او شروع شد و اینکه الان بابت هر گل باید چند هزار دلار به این بازیکن پرداخت شود. آنقدر داستان ادامه یافت که باشگاه استقلال گفت:«نخیر؛ از این خبرها نیست.» از آن طرف هم رسانه‌ها سند و مدرک رو کردند که «بله؛ اینطوری است.» اصلا کاری به‌درست و غلط بودن ادعاها یا حرفه‌ای بودن و نبودن قرارداد دیاباته نداریم. الان سؤال‌مان این است که شما ناراحتید طرف دارد گل می‌زند؟ خوب بود گل نمی‌زد تا بند پاداشش فعال نشود؟

این یکی را هم ترک کن

فرهاد مجیدی در یکی از مهم‌ترین مسابقات فصل استقلال یعنی بازی برگشت با الدوحیل ناچار شد از روی سکوها تیمش را هدایت کند، چرا که در 2 بازی قبلی 2کارت زرد گرفته بود و نمی‌توانست روی نیمکت بنشیند. تغییر رفتارهای مجیدی در این مدت خیلی تحسین شده؛ خوب است که او هرازگاهی در نشست‌های خبری حاضر می‌شود یا برخلاف چند‌ماه پیش، حالا حتی روی سکوهای ورزشگاه هم ماسک می‌زند. با این حال عادت اعتراض به داور و دریافت اخطارهای مفت هم باید از سرش بیفتد. این شلوغ‌کاری‌ها مال مربیانی است که چیزی در چنته ندارند. به علاوه در ژانری مثل لیگ قهرمانان آسیا چنین رفتارهایی با تاوان سنگین همراه خواهد شد. از کجا معلوم که حضور مجیدی لب خط نمی‌توانست به استقلال کمک کند؟

مگسی را که تو پرواز دهی شاهین است

بهترین و موفق‌ترین آدم‌ها آنهایی هستند که همیشه حریف را جدی بگیرند. دم پرسپولیس هم گرم که مقابل گوا و بقیه رقبایش سفت و محکم بازی کرد. حتی در نشست‌های خبری هم احترام گذاشتن به حریف واجب است، اما انصافا اینکه حمید مطهری نیم‌ساعت در ستایش انسجام تیمی رقیب هندی حرف بزند هم خودش «فیلم هندی» حساب می‌شود. برادرجان! همه ما می‌فهمیم هر که را شما ببرید، جزو بزرگ‌ترین قدرت‌های فوتبال جهان است. اصلا به قول شاعر «مگسی را که تو پرواز دهی شاهین است». اما انصافا وقتی دروازه‌بان دوم گوا را با آن حال غریبش می‌بینی، چطور رویت می‌شود از انسجام تیمی حرف بزنی؟ طرف توپ را از توی دستش بیرون انداخت بعد زیر پای آل‌کثیر را درو کرد؛ این الان انسجامش کجا بود مطهری جان؟
 

این خبر را به اشتراک بگذارید