• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 5 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129105
+
-

سؤال از شما، پیگیری از ما


برای حل مشکلات تاکسیرانان نیاز به کمک‌های دولتی است
«کمک‌معیشت به تاکسیرانان نرسید و اصلا متوجه نشدیم که اگر کمکی هست چگونه آن را دریافت کنیم.»؛ این مضمون پیام شما بود که به دفعات از تاکسیرانان و خانواده‌هایشان دریافت شد. دغدغه شما را با یک مسئول در تاکسیرانی تهران درمیان گذاشته‌ایم تا بدانیم برای رفاه تاکسیرانان کلانشهر تهران چه کارهایی شده است.
اینکه شیوع کرونا بر همه مشاغل اثر گذاشته، موضوعی جهانی است و در این میان تاکسیرانان هم از این قاعده مستثنا نیستند و با کمبود کار و مسافر مواجهند. اینها را سیدامیر هنجن، معاون امور نظارت تاکسیرانی تهران می‌گوید و ادامه می‌دهد: سازمان تاکسیرانی تنها مسئولیت نظارت و مدیریت بر کار تاکسیران‌ها را برعهده دارد و سایر امور ازجمله فعال‌سازی‌ و ایجاد بستر مناسب کاری، برعهده شرکت‌های خصوصی است که زیرنظر سازمان تاکسیرانی و به نوعی به شکل پیمانکاری فعالیت می‌کنند با این حال برای کمک به معیشت و رفاه حال تاکسیرانان، اعم از گردشی، خطی، تلفنی و فرودگاهی، سازمان تاکسیرانی بسته‌هایی را در قالب بهداشتی و معیشتی میان این افراد توزیع کرده است. از یک سو با اختصاص وام با درصد کم سعی شده تا بخشی از ضرری که به‌واسطه شیوع کرونا متوجه این قشر شده، جبران شود.
از طرف دیگر سازمان با ابلاغ به شرکت‌های خصوصی که مسئولیت پیمانکاری تاکسیران‌ها را برعهده دارند خواستار فراهم‌آوردن زمینه‌های فعالیت در حوزه‌هایی غیر از این حوزه‌های کاری قبلی تاکسیرانان شده است؛ مثل ورود تاکسی‌ها به ایستگاه‌های تاکسی تلفنی یا ارائه خدمات در نزدیکی فروشگاه‌ها و مراکز خرید.
هنجن درخصوص تاکسی‌های فرودگاهی گفت: تاکسی‌های فرودگاهی غالبا مدل بالا و اصطلاحا وی‌آی‌پی هستند، در نتیجه امکان به کار‌گیری آنها در هر زمینه‌ای نیست و امیدواریم با ساماندهی سریع‌تر کرونا این وضع نیز پایان یابد و تاکسی‌های فرودگاهی به مشاغل قبلی خود بازگردند. وی تأکید کرد: با توجه به گستردگی سازمان و وجود ٨٠‌هزار راننده، واضح است که ما به‌تنهایی نمی‌توانیم مشکلات را مرتفع کنیم و نیاز به ورود و یاری دولت در زمینه تامین بودجه داریم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید