• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 2 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 128891
+
-

در نشست سیاسیون با روحانی چه گذشت؟

 نشست فعالان سیاسی و حزبی به رسم هرساله با حسن روحانی، رئیس‌جمهور عصر سه‌شنبه با حضور جمع محدودی از فعالان این حوزه با توجه به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.
بهزاد نبوی، حسین مرعشی، محمد عطریانفر، بهروز نعمتی، علی جنتی، یحیی آل‌اسحاق و آذر منصوری ازجمله مدعوین این نشست قریب به سه‌ساعته بودند. نشست امسال روحانی با فعالان سیاسی تفاوت قابل‌تاملی با نشست‌های سال‌های گذشته‌اش داشت؛ هم مهمانان کم‌شمار‌تر بودند و هم برخاسته از طیف حامی دولت یعنی جریان اصلاحات و اعتدالگرا‌ها. در نشست‌های سال‌های قبل چهره‌های اصولگرا نیز در این مراسم دعوت می‌شدند. به روال نشست‌های مرسوم، اعضای حاضر در جلسه رئیس‌جمهور با فعالان حزبی و سیاسی، نقطه‌نظرات خود را بیان کردند و روحانی نیز در پاسخ، گزارش مفصلی از موانع و مشکلات پیش‌رو و همچنین عملکرد دولت ارائه کرد.
ازجمله سخنرانان این مراسم، آذر منصوری، سخنگوی جبهه اصلاحات ایران، حسین مرعشی و محمد عطریانفر، اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی بودند.
منصوری در همین راستا با اشاره به این نشست به امتداد، گفت: آنچه من در این جلسه به آن اشاره کردم، هم نقاط قوت دولت بود و هم نقاط ضعف آن و تأکید بر اینکه در فرصت باقیمانده، رئیس‌جمهور باید ضمن پذیرش نقدها از عملکرد دولت، دفاع و آن را به شکل جدی در منظر افکار عمومی مطرح کند.
وی افزود: همچنین تأکید کردم وزارت کشور با نوع عملکرد خود، موجب بی‌اعتمادی و برانگیختن اعتراضاتی از جانب جامعه شد. عملکرد وزارت کشور در اعتراضات آبان۹۸ و دی‌ماه۹۶ که موجب کشته‌شدن جمعی از هموطنان ما شد، نکته دیگری بود که به‌عنوان نقد این وزارتخانه مطرح شد. پس از این اعتراضات، متأسفانه همچنان شاهد پرونده‌های مفتوح و احکام در حال اجرا هستیم و البته خساراتی که هنوز جبران نشده است. اگر این وزارتخانه، عملکرد بهتری داشت، قطعا خسارات کمتری را در مواجهه با این اعتراضات شاهد بودیم.
قائم‌مقام دبیرکل حزب اتحاد ملت ادامه داد: نقد دیگر این بود که اگر واقعا عملکرد دولت قابل دفاع است چرا اعضای کابینه در کنار ضعف اطلاع‌رسانی که وجود دارد در دفاع از این عملکرد دچار لکنت هستند؟ قاعدتا همین امر باعث شده تا سیل همه نقدها و نقطه کانونی انتقادات، شخص روحانی باشد.
همچنین حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در این نشست پیشنهاد‌هایی را در ارتباط با وضعیت تحریم‌ها مطرح کرد و گفت: آن گونه که پیش‌بینی می‌شود، ظاهرا بنا نیست که تحریم‌ها در این دولت برداشته شود اما دولت روحانی راهی را هموار کرده تا از ظرفیت برجام و پروژه رفع تحریم برای بهبود وضعیت اقتصاد کشور در آینده استفاده شود؛ چراکه میزان ذخایر نفت در کشور، سقفی داشته و زمان رویکرد اقتصاد نفتی نیز باید سقفی داشته باشد.
 در ادامه این نشست، عطریانفر نیز در رابطه با این مسئله که روحانی برای ایفای نقش خود در فردای پساانتخابات و رهانکردن صحنه چه مسائلی را مد نظر قرار دهد، سخنانی را مطرح کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید