• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 1 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 128807
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/pYlm6
+
-

ماراتن با زبان روزه در 101سالگی

ماراتن با زبان روزه در 101سالگی

دبیرالاسلام چودهاری 101ساله مثل بسیاری از سالمندان دور باغچه‌اش قدم می‌زد با این تفاوت که او توانست با این کار 420هزار پوند پول برای خیریه‌های 52کشور جهان جمع‌آوری کند. سال پیش او 970بار دور باغچه‌اش گشت و تلاش او تحسین ملکه انگلستان را هم برانگیخت و به او درجه نمادین امپراتور را اهدا کردند.
این مرد بنگلادشی امسال هم در 101سالگی روزه می‌گیرد و پیاده‌روی ماراتن‌وار خود را از باغچه‌ خانه‌اش به 150شهر گسترش داده است. دبیرالاسلام در حالی قرار است حدود یک میلیون و 500هزار گام در این شهر‌ها بردارد که طی مسیر بسیاری با او همراه می‌شوند. او می‌گوید: پول‌های جمع‌آوری شده این بار برای مبتلایان به کووید- 19است و آنها از هر نژاد و دینی که باشند باید از این پول بهره‌مند شوند.
خیریه‌های حامی او سایتی را برای ساکنان انگلستان راه‌اندازی کرده‌اند که به وسیله آن می‌توانند از موقعیت فعلی دبیرالاسلام آگاهی پیدا کنند، با او همراه شوند یا برایش پیغام بفرستند. به نوشته دیلی‌میل، او در‌ماه رمضان به بزرگ‌ترین جمع‌آوری‌کننده خیریه بدل شده و کسی نتوانسته به پای چالش پیاده‌روی او برای کمک به خیریه‌ها برسد. این در حالی است که به‌طور معمول فقط افراد مشهور و هنرپیشه‌ها می‌توانند برای خیریه‌ها پول زیادی جمع کنند. دبیرالاسلام اما با عزم راسخ و سن بالایش نشان داده آنچه قلب مردم را می‌لرزاند باور قلبی کمک به دیگران است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :