• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
دو شنبه 30 فروردین 1400
کد مطلب : 128619
+
-

کوتاه از حادثه/ مرگ اسرارآمیز مردی در پراید شعله‌ور


تحقیقات برای رمزگشایی از مرگ مردی در داخل یک پراید شعله‌ور توسط تیم جنایی پایتخت آغاز شده است. به گزارش همشهری، شامگاه شنبه رانندگانی که از جاده لواسان عبور می‌کردند چشمشان به یک خودروی پراید افتاد که آتش از داخل آن زبانه می‌کشید. راننده میان شعله‌های آتش گرفتار شده و ماشین  به‌صورت مارپیچ حرکت می‌کرد و همین مسئله باعث وحشت شاهدان شده بود. با حضور آتش‌نشانان آتش مهار شد اما راننده که کمربند ایمنی را هم بسته بود به‌دلیل سوختگی شدید جانش را از دست داده بود. با دستور قاضی رحیم دشتبان کشیک جنایی تهران تحقیقات آغاز شد و در همان ابتدا هویت متوفی که مردی 52ساله بود شناسایی شد. خانواده وی می‌گفتند که قربانی روز حادثه برای انجام کاری به لواسان رفته بود. او آخرین بار با خانواده‌اش تماس گرفته و گفته بود که ساعتی بعد به خانه‌اش بازمی‌گردد اما دیگر خبری از او نشده بود تا اینکه گزارش مرگ آتشین او اعلام شد. از سوی دیگر کارشناسان آتش‌نشانی با انجام بررسی‌های وی‍ژه اعلام کردند که حریق از داخل باک یا موتور صورت نگرفته بلکه آتش از داخل کابین ماشین شروع شده است. همین مسئله تیم جنایی را با یک معما روبه‌رو کرده است که در این شرایط بازپرس جنایی تهران دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی برای تعیین علت اصلی مرگ را صادر کرد. علاوه بر این دستور داد تا کارشناسان آتش‌نشانی علت این حریق مرگبار را اعلام کنند تا اسرار مرگ راننده پراید آشکار شود.


سرکیسه کردن 40نفر با وعده اقامت در اروپا
مرد شیاد با انجام تبلیغات گسترده در فضای مجازی در قبال دریافت پول‌های کلان به متقاضیان اقامت در کشورهای اروپایی ویزا و بلیت جعلی می‌فروخت اما در عملیات ضربتی پلیس دستگیر شد.
به گزارش همشهری، رسیدگی به این پرونده از روز پنجم آذرماه سال گذشته در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران آغاز شد. ماجرا از این قرار بود که مردی با وعده اخذ ویزا و اقامت در کشورهای اروپایی 2نفر را فریب داده و از آنها کلاهبرداری کرده بود. شاکیان مدعی بودند که با این فرد در شبکه‌های اجتماعی آشنا شده‌اند. یکی از آنها گفت: با متهم در فضای مجازی آشنا شدم. او در تبلیغاتش ادعا می‌کرد به‌دلیل نفوذی که در سیستم اداری دارد می‌تواند به راحتی برای‌مان ویزا و اقامت در کشورهای اروپایی بگیرد. به همین دلیل با او تماس گرفتم و بعد از اینکه جزئیات را برایم توضیح داد با هم قرارداد بستیم و ابتدا 2هزار یورو پرداخت کردیم و در ادامه او 38میلیون تومان دیگر هم از ما گرفت و ویزا و بلیت‌های هواپیما را تحویل داد. ما خوشحال بودیم که خیلی سریع کارمان انجام شده و به خانواده هم گفته بودیم تا چند روز دیگر به اروپا سفر می‌کنیم اما چند روز بعد فهمیدیم بلیت و ویزایی که داریم جعلی است. به‌دنبال این شکایت تحقیقات پلیس در این خصوص آغاز شد. شواهد نشان می‌داد متهم شاهین نام دارد و مخفیگاهش در نزدیکی میدان سبلان است. به این ترتیب وی بازداشت شد و در مخفیگاهش مدارکی کشف شد که نشان می‌داد او افراد دیگری را نیز با وعده اقامت در اروپا سرکیسه کرده است. متهم در جریان بازجویی‌ها اعتراف کرد که تاکنون دست‌کم 40نفر را با این شیوه فریب داده و از آنها کلاهبرداری کرده است. سرهنگ قاسم دستخال، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران در این‌باره گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد متهم دست‌کم از شاکیانش 20میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است؛ با وجود این متهم هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات برای کشف سایر جرائم احتمالی‌اش ادامه دارد.  

این خبر را به اشتراک بگذارید