• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
دو شنبه 30 فروردین 1400
کد مطلب : 128583
+
-

ادامه رایزنی‌ها در وین

دیپلماسی
ادامه رایزنی‌ها در وین


رایزنی‌های هیأت‌های مذاکره‌کننده ایران و گروه ۱+۴ در وین دیروز نیز در فرمت‌ها و سطوح مختلف ادامه یافت و کارگروه‌های کارشناسی به بحث و گفت‌وگو درباره دو حوزه رفع تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای ادامه دادند. محور اصلی مذاکرات دیروزو روزهای آتی حصول توافق بر سر متنی مشترک است که مقدمه‌ساز لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران خواهد شد.
عباس عراقچی رئیس هیأت مذاکره‌کننده کشورمان روز شنبه بعد از سه روز مذاکره و بررسی فشرده کارگروه‌های لغو تحریم اعلام کرد: زمان شروع نگارش متن مشترک برای لغو تحریم‌ها فرارسیده است.
به‌گفته عراقچی به نظر می‌رسد که تفاهم جدیدی در حال شکل گرفتن است و اشتراک در هدف نهایی الان بین همه وجود دارد و مسیری هم که باید طی شود، مسیری است که الان یک مقدار شناخته‌شده‌تر است. البته این مسیر، مسیر آسانی نخواهد بود، اختلاف‌نظرها اینطور نیست که پایان یافته باشد، اختلاف نظرهایی بعضا جدی وجود دارد که باید طی مذاکرات بعدی کاهش پیدا کند.

نتایج مذاکرات گزارش می‌شوند
در جریان ادامه مذاکرات نشست کمیسیون مشترک برجام دیروز کاظم غریب‌آبادی نماینده ایران در آژانس گفت: آنچه در وین در حال پیگیری و گفت‌وگو است، ایجاد یک تصویر واضح و شفاف درخصوص لغو تحریم‌هاست. به گزارش ایسنا، او اظهار کرد: شناسایی و فهرست کردن اقدامات برای لغو تحریم‌ها و شفاف‌سازی‌ و سنجیدن جدیت آمریکا در ادعای خود برای بازگشت و پایبندی کامل به برجام و انطباق آن با سیاست اعلامی کشور، لازم است. نماینده ایران در آژانس و عضو هیأت مذاکره‌کننده کشورمان افزود: مبنای تیم مذاکره‌کننده اصولی است که از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان سیاست نظام در این رابطه تعیین شده است. وی خاطرنشان کرد: هیأت مذاکره‌کننده در وین نتایج گفت‌وگوها را به‌طور منظم به مقامات عالی نظام جهت بررسی و اخذ تصمیمات لازم، گزارش می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید