• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 30 فروردین 1400
کد مطلب : 128585
+
-

ارتش در خدمت مردم

سرلشکر موسوی: حرف اساسی رژه 29فروردین این است که ارتش همواره برای مردم و در کنار آنهاست

ارتش
ارتش در خدمت مردم


مراسم گرامیداشت ۲۹ فروردین، سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، امسال به‌صورت رژه محمول و خودرویی و با شعار «مدافعان وطن، یاوران سلامت» برگزار شد.  این دومین سالی است که رژه ارتش به‌صورت خودرویی و با شعار در کنار یاوران سلامت و در خدمت سلامت برگزار می‌شود. سال گذشته نیز به‌دلیل محدودیت‌های کرونایی این مراسم بدون رژه ارتشیان برگزار شد. در این مراسم آخرین دستاوردهای پهپادی ارتش و سایر تجهیزات بهینه شده در قالب یگان‌های محمول و خودرویی در تهران به نمایش درآمد. مراسم امسال بزرگداشت روز ارتش با حضور امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش و با حضور فرمانده‌هان ارشد ارتش در فرماندهی پشتیبانی منطقه ۳ نیروی زمینی ارتش(پادگان شهید یداللهی) برگزار شد. در این مراسم پیام رئیس‌جمهور نیز به مناسبت روز ارتش قرائت شد.

ارتش در جایی ایستاده‌است که ملت نیاز دارد
حسن روحانی در پیامش با تأکید بر اینکه ارتش بزرگ‌تر از آن است که آن را به سیاست فروبکاهیم و مهم‌تر از آن است که حتی آن را به یک مشرب و سیاست فروبکاهیم، گفت: سربازان، سرداران و امیران، پاکباخته‌ترین فرزندان یک ملتند که از ملت بدون آنکه از عقیده دینی و مذهبی و تمایل سیاسی، موقعیت و منزلت و‌شأن آنها خبر داشته باشند، دفاع می‌کنند. او همچنین تأکید کرد که مأموریت شما صرفا مأموریتی نظامی نیست، اما مأموریتی سیاسی هم نیست. ماموریت شما فقط شهادت در راه میهن نیست، اما مأموریت شما ورود به رقابت‌های سیاسی هم نیست، مأموریت شما مأموریتی ملی است. شما درست در جایی ایستاده‌اید که ملت ایران به شما نیاز دارد. امروز دشمنان ایران از وسعت، قدرت، وحدت و امنیت ایران در هراسند. ایران همواره برای آنان بزرگ‌تر از آن بوده است که فکر می‌کردند.

 ارتش همواره برای مردم و در کنار مردم است
 همچنین امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه رژه یگان‌های محمول ارتش با اشاره به تجهیزات و دستاوردهای به نمایش گذاشته شده در رژه روز ارتش، گفت: آنچه شما شاهد بودید گوشه‌ای از توانمندی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به نمایش گذاشته شد. فرمانده کل ارتش با تأکید بر رعایت پروتکل‌های مختلف بهداشتی، تصریح کرد: برای ما بسیار مهم بود که دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا را ۱۰۰درصد اجرا کنیم و کوچک‌ترین خطری در این زمینه نکنیم؛ بنابراین بسیاری از کارهایی که می‌توانستیم ارائه کنیم را حذف کردیم و آنچه به نمایش گذاشته شد، دستاوردهایی بود که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان نمایش داشت.
وی ادامه داد: توان پهپادی ارتش امروز به‌عنوان یک قدرت و برگ برنده نیروهای مسلح است که درصورت نیاز در میدان‌های نبرد از آن استفاده خواهد شد.
امیر سرلشکر موسوی افزود: در انتهای رژه امروز شما شاهد نمونه‌هایی از توانمندی قرارگاه پدافند زیستی ارتش و نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران بودید، این رژه نمادین درواقع ادای احترامی است به جامعه بهداشت و درمان و مدافعان سلامت مردم این کشور و همچنین ادای احترام و تعظیم به شهدای بزرگوار این عرصه و خانواده‌های محترم آنهاست.
به گزارش روابط عمومی ارتش، فرمانده کل ارتش گفت: با این رژه به ملت بزرگ ایران اعلام کردیم که ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنان که در حوادث طبیعی مانند زلزله و سیل در کنار مردم بوده است، از اسفند سال ۹۸ تاکنون برای مقابله با کرونا در کنار مردم ایستاده است و هرجا که لازم باشد و هر کمکی که از دست ارتش جمهوری اسلامی ایران برآید برای مردم با جان و دل انجام خواهد داد. وی ادامه داد: ارتش همواره برای مردم و در کنار آنها و در خدمت این عزیزان است و این حرف اساسی رژه ۲۹ فروردین، سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و روز حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.

رونمایی از «شهیدمجید» و «ذوالفقار» 
همچنین در جریان برگزاری رژه یگان‌های محمول نیروی پدافند هوایی ارتش از 2سامانه پدافندی ارتفاع پست جدید، رونمایی شد. به گزارش فارس، سامانه‌های «ذوالفقار» و «شهید مجید» نام این دو سامانه است که هر دو سامانه نیز روی خودروی تاکتیکی بومی ارس مستقر شده است. سامانه پدافند هوایی ارتفاع پست «ذوالفقار» مبتنی بر پرتابگر چندفروندی دوش پرتاب مکانیزه است و سامانه شهید مجید نیز متشکل از سیستم کنترل آتش الکترواپتیک و پرتابگر دوفروندی مستقر روی خودروی ارس است که هر دو سامانه وظیفه مقابله با اهداف در ارتفاع پست به‌ویژه موشک‌های کروز را دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید