• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 30 فروردین 1400
کد مطلب : 128581
+
-

اعتراض دختران فوتسالیست: مگر پاداش مالیات دارد؟


پاداش تیم ملی فوتسال زنان در مسابقات قهرمانی آسیا بالاخره پرداخت شد اما با کسر مالیات! موضوعی که دوباره اعتراض بازیکنان تیم ملی و البته چهره‌هایی نظیر علی کریمی را در پی داشته است. 3سال پیش که تیم به این قهرمانی رسید، فدراسیون گفت هر بازیکن 22میلیون پاداش می‌گیرد. با وجود پیگیری‌ها و اعتراض‌های بازیکنان و مربیان، فدراسیون قبلی به وعده‌اش عمل نکرد. پرداخت این پاداش یکی از وعده‌های انتخاباتی مسئولان فعلی فدراسیون شد. اما آنها هم اول هفته با کسر مالیات به جای پاداش 22میلیونی به هر بازیکن 19میلیون و 800هزار تومان پول دادند.
 بازیکنان این بار در صفحه‌های اینستاگرامی و خبرگزاری‌ها به این موضوع معترض شده‌اند. آرزو صدقیانی در صفحه‌اش نوشته: «نه‌تنها مبلغی اضافه نشد بلکه 10درصد مالیات هم کم شد، آیا از پاداش هم مالیات کم میشه؟» این سؤال را بقیه هم دارند؛ سارا شیربیگی، نسترن مقیمی، بازیکنان و مربیان دیگر. علی صانعی که در جام ملت‌های آسیا مشاور فنی تیم بود در صفحه‌اش نوشته: «پرداخت پاداش کار قشنگی بود اما کم کردن پاداش آن هم بعد از 3سال کار زشتی بود.» 
علی کریمی مثل همیشه که از حقوق زنان فوتبالیست دفاع می‌کند، این بار هم در اینستاگرام با آنها هم‌صدا شده و البته که انتقاد او تندتر از بقیه است: «یادتون نبود 3سال پول بانوان فوتسال رو بدین ولی خوب یادتون بود مالیاتش رو کسر کنید؟! به‌نظرتون با 20میلیون 3سال پیش چیکار می‌شد کرد و امروز با 19میلیون تومن چیکار می‌شه کرد؟! الحق که روی قبلیا رو سفید کردی.» به‌نظر می‌رسد این جمله آخر کریمی خطاب به شهره موسوی نایب‌رئیس فدراسیون است.
 موسوی که انتظار تشکر داشته، از این انتقادها دلخور است و به ورزش3گفته: «در 50روز به طلسم 3ساله پرداخت پاداش پایان دادیم. توقع تشکر نداشتیم اما‌ای کاش بچه‌های تیم ملی واکنش بهتری به این ماجرا داشتند. به‌نظرم به فدراسیون فوتبال کم‌لطفی داشتند. امیدوارم خدا همه ما را به راه راست هدایت کند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید