• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 30 فروردین 1400
کد مطلب : 128577
+
-

نکته بازی/ 4ماه دیر آمدی



نکته ویژه بازی پرسپولیس و الریان قطر، حضور شجاع خلیل‌زاده در عکس تیمی قبل از بازی سرخپوشان بود. او برای نشان دادن علاقه خودش به پرسپولیس و احتمالا برای اینکه مسیر بازگشتش به جمع سرخپوشان را هموار کند، در عکس تیمی سرخ‌ها حاضر شد و کنار همبازیان سابقش ایستاد. به هر حال تصویر جالبی بود که ثبت شد و به یادگار ماند. با این حال اگر 4ماه قبل چنین اتفاقی رخ می‌داد، شاید شرایط خیلی فرق می‌کرد و پرسپولیسی‌ها به‌مراتب خوشحال‌تر می‌شدند. پرسپولیس اواخر آذر در فینال لیگ قهرمانان آسیا حاضر شد و با اختلاف میلی‌متری به اولسان هیوندای کره‌جنوبی باخت. چه بسا اگر این حضور خلیل‌زاده در عکس تیمی سرخپوشان در آن روز رخ می‌داد، الان ویترین افتخارات پرسپولیس کامل شده بود، اما حیف و صد حیف.

تنوع برای حامد لک

پرسپولیس در شرایطی با نتیجه 3 بر یک از سد الریان گذشت که نخستین گل بازی را تیم قطری به ثمر رساند. این گل روی یک ضربه ایستگاهی به ثمر رسید و در نوع خودش برای حامد لک نوعی تنوع به شمار می‌آمد. گلر پرسپولیس فصل گذشته بلافاصله بعد از عقد قرارداد با سرخپوشان در مسابقات آسیایی برای این تیم به میدان رفت، آنجا هر چه خورد از روی نقطه پنالتی بود. لک 2گل در فینال دریافت کرد که هر دو پنالتی بود؛ هرچند یکی از آنها روی ریباند شکل گرفت. 2گل دیگر را هم الدوحیل و السد از روی نقطه پنالتی به دروازه‌بان پرسپولیس زدند. این بار اما بازیکن الریان روی ارسال یک کاشته و با ضربه سر دروازه لک را باز کرد.

مگر «سابقه» فوتبال بازی می‌کند؟

هروقت پای لیگ قهرمانان آسیا وسط می‌آید، وجه مشترک اظهارنظر بسیاری از استقلالی‌ها، اشاره به 2قهرمانی این تیم در قاره کهن است. خیلی به ندرت مصاحبه‌ای از دوستان می‌بینیم که در آن به این نکته اشاره نشده باشد. طبیعتا هیچ اشکالی ندارد و حق‌شان است پز موفقیت‌هایشان را بدهند. با این حال مثلا اینکه حسین حسینی در نشست خبری پیش از بازی استقلال با الشرطه بگوید: «سابقه استقلال در آسیا برای همه مشخص است»، اصلا ربطی به آن مسابقه خاص ندارد و قشنگ آماتور به‌نظر می‌رسد. مگر «سابقه» فوتبال بازی می‌کند؟ مگر این همان تیمی است که قهرمان آسیا شده و با همان بازیکنان به میدان می‌رود؟ مگر اروگوئه‌ای‌ها قبل از همه مسابقات ملی‌شان به 2قهرمانی خود در جام‌جهانی اشاره می‌کنند؟ کمی حرفه‌ای‌تر باشید رفقا.

این خبر را به اشتراک بگذارید