• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
پنج شنبه 26 فروردین 1400
کد مطلب : 128311
+
-

کوتاه از حادثه/ زمین‌خواران 31میلیاردی دستگیر شدند


اعضای باندی که شبانه اقدام به تصرف اراضی ملی به ارزش 31میلیارد تومان کرده بودند دستگیر شدند.
به‌گزارش پلیس، سردار محمدرضا مقیمی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا گفت: در پی گزارش‌های واصله از هموطنان مبنی بر اینکه برخی از افراد فرصت‌طلب و سودجو از طریق دیوارکشی شبانه و کاشت نهال اقدام به زمین خواری و تصرف غیرقانونی اراضی ملی کرده‌اند، رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت. وی افزود: در بررسی‌های میدانی مشخص شد که در استان یزد شخصی با هویت معلوم از طریق جعل اسناد و همکاری چندین نفر به‌عنوان خریدار و فروشنده، اقدام به خرید و فروش صوری و مکرر املاک کرده‌اند تا با جمع‌آوری سلسله مراتب قولنامه و وکالت، دست به اعمال مجرمانه زمین خواری به‌صورت دیوارکشی شبانه بزنند و در استان فارس نیز فرد دیگری از طریق نهال‌کاری اقدام به چنگ اندازی به بیت‌المال و تصرف اراضی ملی به‌صورت غیرقانونی کرده است. 
سردار مقیمی تصریح کرد: پس از بررسی اسنادی و هماهنگی قضایی و استعلامات صورت گرفته مالکیت اراضی مورد تصرف به نام اداره منابع طبیعی محرز شد و در این زمینه 6 متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند. وی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اراضی موصوف را بیش از ۳۱۰ میلیارد ریال برآورد کردند، اظهارکرد: در این خصوص ۱۱ هکتار اراضی تصرف شده خلع ید و تحویل اداره منابع طبیعی شد.

مهار آتش‌سوزی در متروی قیطریه
آتش‌سوزی در ورودی متروی قیطریه باعث وارد شدن خسارت به 2 مغازه شد و تردد در این ایستگاه را برای دقایقی مختل کرد.
به گزارش همشهری، ساعت 15:27دیروز به مرکز فرماندهی آتش‌نشانی تهران خبر رسید در ورودی ایستگاه متروی قیطریه واقع در خیابان شریعتی آتش‌سوزی اتفاق افتاده است. دقایقی پس از این خبر بود که آتش‌نشانان ایستگاه 6خود را به محل حادثه رساندند. سیدجلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران در این‌باره گفت: در ورودی ایستگاه مترو، 2مغازه کوچک سوپرمارکت و اغذیه فروشی به مساحت 12متر قرار داشت که در یکی از این مغازه‌ها آتش‌سوزی اتفاق افتاده و به مغازه مجاوز سرایت کرده بود. هرچند مغازه‌ها به‌طور کامل شعله ور نبوده، اما این حادثه باعث ایجاد دود زیادی در ورودی مترو شده بود.
ملکی ادامه داد: همکارانم در کوتاه‌ترین زمان ممکن موفق شدند آتش‌سوزی را مهار کنند و این حادثه باعث شد برای دقایقی تردد از این ورودی مترو مختل شود، اما هیچ مشکلی برای تردد قطار اتفاق نیفتاد و این حادثه تلفات و مصدومی به‌دنبال نداشت. به‌گفته ملکی، آتش‌نشانان پس از تخلیه دود و ایمن‌سازی‌ محل حادثه، به عملیات خود پایان دادند.

این خبر را به اشتراک بگذارید