• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
پنج شنبه 26 فروردین 1400
کد مطلب : 128305
+
-

20دانش‌آموز در آتش سوختند

خارجی
20دانش‌آموز در آتش سوختند


آتش‌سوزی در کلاس‌های درسی که از کاه و پوشال ساخته شده‌اند در فقیرترین کشور جهان باعث مرگ دست‌کم 20‌دانش‌آموز شد.
به گزارش همشهری به نقل از بی‌بی‌سی، این حادثه ساعت 4بعدازظهر سه‌شنبه به وقت محلی در روستایی در نزدیکی نیامی پایتخت کشور نیجر رخ داد. سیدی محمد، فرمانده خدمات آتش‌نشانی گفت: علت آتش‌سوزی هنوز مشخص نیست اما ماجرا اینگونه است که 21کلاس درس که با استفاده از کاه و پوشال ساخته شده بودند در چشم بر هم زدنی دچار آتش‌سوزی شدند. شعله‌های آتش و دود به حدی بود که اجازه نداد برخی از دانش‌آموزان موفق به فرار شوند. او گفت: به‌دنبال این حادثه نجاتگران آتش‌نشانی به سرعت راه افتادند و وقتی به محل رسیدند، آتش را خاموش کردند اما قدرت آتش بسیار زیاد بود و اجازه نداده بود که بچه‌ها از محل خطر دور شوند.
به‌گفته شاهدان آتش‌سوزی زمانی رخ داد که قربانیان سر کلاس‌هایشان بودند و دست‌کم 20دانش‌آموز در این حادثه سوختند و جان باختند. ظاهرا آتش‌سوزی در اطراف ورودی مدرسه شروع شده و از آنجا که مدرسه بدون راه خروج اضطراری بود، بسیاری مجبور شدند برای فرار از دیوار بالا بروند. نیجر در فهرست توسعه انسانی 189کشور سازمان ملل به‌عنوان فقیرترین کشور در جهان شناخته می‌شود. 
مقامات در این کشور برای آموزش و پرورش کودکان هزاران کلبه از کاه، چوب و پوشال ساخته‌اند که از آنها به‌عنوان کلاس درس استفاده می‌شود و آتش‌سوزی در این کلبه‌ها به‌دلیل وجود مواد قابل اشتعال نسبتاً رایج است، اما چنین حوادث مرگباری به ندرت اتفاق می‌افتد.

این خبر را به اشتراک بگذارید