• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 25 فروردین 1400
کد مطلب : 128140
+
-

بحران بستری در شهرهای قرمز

سلامت
بحران بستری در شهرهای قرمز

دزفول، شهری نیم میلیون نفری در شمال خوزستان است که از 2ماه پیش تاکنون شرایط سختی از نظر شیوع کرونا دارد؛‌ براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی دزفول هم‌اکنون 240بیمار در تنها بیمارستان علوم پزشکی این شهر بستری هستند و حدود 150نفر هم به‌صورت سرپایی دارو دریافت کرده‌اند.«علی فرهمندپور» فرماندار ویژه دزفول در خبری از پر شدن تخت‌های بیمارستانی و بستری بیماران در راهروهای بیمارستان خبر داده بود، اما رئیس علوم پزشکی دزفول این خبر را تأیید نمی‌کند.
«علی قمیشی» در این‌باره به همشهری می‌گوید:‌«از 5/2‌ماه پیش با خیز سنگین بیماری
کووید- 19 تقریبا همه ظرفیت بیمارستان به جز بیماران اورژانس   در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفت.» وی با بیان اینکه هم‌اکنون 13بخش از بیمارستان به بیماران کرونایی خدمات می‌دهند، می‌افزاید: «در برخی روزها به‌دلیل تراکم بیماران کرونایی ممکن است در ساختمان اورژانس از تخت‌های اضافه استفاده کنیم، اما در بخش بستری چنین نیست.»
قمیشی توضیح می‌دهد که روزانه تا 200نفر بیمار تنفسی و کرونایی به بخش اورژانس بیمارستان مراجعه می‌کنند و درصورت نیاز روزهای آینده ظرفیت بخش‌های اضافه بیمارستان و بیمارستان‌های خصوصی، ارتش و... به بستری این بیماران اختصاص خواهد یافت.‌ رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با تأکید بر روند صعودی بیماری در این شهرستان به شهروندان توصیه می‌کند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و از سفر و تردد غیرضروری خودداری کنند.

شرایط حاد در شهرهای دیگر
علاوه بر دزفول از شهرهای دیگر هم خبرهای خوبی نمی‌رسد. در شیراز براساس اعلام یکی از ساکنان این شهر    جواب تست کرونا با تأخیر داده می‌شود و همین  موجب سردرگمی افراد و حتی چرخه انتقال بیماری در خانه و محل کارشده. این در حالی است که در روزهای اخیر حجم مراجعه به بیمارستان‌ها افزایش قابل‌توجهی داشته و با توجه به تأخیر در جواب‌دهی آزمایشگاه‌ها شیوع و انتقال بیماری تسریع یافته است. در کرج هم به‌دلیل پر شدن ظرفیت تخت‌های بستری بیمارستان امام علی(ع) بیماران حتی با شرایط بسیار بد تنفسی در حیاط می‌مانند تا تخت برای بستری شدن‌ خالی شود. درحالی‌که البرز پر از سالن‌های ورزشی است که مسئولان می‌توانند با تجهیزشان بخش‌های بستری کرونا را افزایش دهند.
در آذربایجان غربی هم فقط در 24ساعت و از مجموع ۷۶۴ مبتلا به کرونا حال ۴۶ نفر وخیم گزارش شده تا مراکز درمانی این استان با مشکلات زیادی در پذیرش و بستری بیماران مواجه باشند. مشهدی‌ها دوبرابر شدن بستری‌های روزانه کرونا را تجربه می‌کنند و سرعت دوبرابر شدن بیماران در این پیک نسبت به پیک قبلی بسیار بالاتر است. هم‌اکنون تعداد کل بیماران بستری در خراسان‌رضوی به بیش از هزار نفر رسیده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید