• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 30 فروردین 1397
کد مطلب : 12809
+
-

چکناواریان: یک بروجردی ساده هستم

موسیقی
چکناواریان: یک بروجردی ساده هستم

مجموعه برگزیده آثار لوریس چکناواریان آهنگساز و رهبر ارکستر پیشکسوت موسیقی کشورمان سه‌شنبه‌شب ۲۸فروردین‌ماه در قالب برگزاری یک مراسم در تالار وحدت تهران رونمایی شد.

به گزارش همشهری، در این مراسم که با حضور تعدادی از هنرمندان مطرح موسیقی، تئاتر و سینمای کشورمان برپا شد، از 15اثر صوتی و تصویری این آهنگساز و رهبر ارکستر برجسته در قالب 13 اثر صوتی و 2 اثر تصویری که طی سال‌های گذشته توسط ارکسترهای مختلف داخلی و بین‌المللی اجرا شده، رونمایی شد. این در حالی است پخش فیلم‌هایی از آثار لوریس چکناواریان و جشن امضای اثر بخش‌های دیگر این مراسم را تشکیل می‌داد.
لوریس چکناواریان در بخش پایانی این مراسم در سخنانی به ریشه‌های خود اشاره کرد: «دوستان عزیزی که امشب به اینجا آمدید، بدانید که من یک بروجردی ساده هستم که چیزی برای گفتن ندارم. من اندازه موهایم عاشق شده‌ام، اندازه اقیانوس اشک ریختم و اندازه آفتاب خندیدم.

 بازهم باید بگویم که هنوز هیچ‌چیزی بلد نیستم. به‌راستی‌که این دنیا به‌قدری جالب است که من هنوز نمی‌دانم باید به آموختن چه چیزی مشغول باشم.»
وی ادامه داد: «من خودم را هیچ‌وقت جدی نگرفتم، اما کارم را همیشه جدی می‌گیرم. من فقط به این موضوع مهم توجه می‌کنم که یک انسان از زندگی‌ای که خداوند به او داده، چه می‌خواهد؟ من همیشه دوست داشتم به این موضوع فکر کنم و به آینده فکر کنم که بهترین کار چیست؟ بنابراین همه ما باید تلاش کنیم تا برای نسل آینده فضای امیدوارکننده‌ای را ترسیم کنیم. ما باید با موسیقی این پرچم را به نسل جوانمان منتقل کنیم و به آنها نشان دهیم که همیشه باید تلاش کرد و امیدوار بود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید