• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 24 فروردین 1400
کد مطلب : 128065
+
-

مهرام، جان کند و زنده ماند

با پیروزی شاگردان علی آرزومندی بر پالایش نفت آبادان، بازی نیمه‌نهایی لیگ‌برتر بسکتبال به بازی پنجم کشیده شد

 جواد نصرتی- خبرنگار

در یکی از جذاب‌ترین بازی‌های امسال لیگ برتر بسکتبال، تیم مهرام تهران، تیم پالایش نفت آبادان را در وقت اضافه 90 بر 86 شکست داد تا سرنوشت برنده نهایی پلی‌آف نیمه‌نهایی را به بازی پنجم بکشاند. با این پیروزی، 2 تیم در پلی‌آف نیمه نهایی 2-2 مساوی شدند. به این ترتیب تکلیف دومین تیم صعودکننده به فینال این رقابت‌ها، چهارشنبه عصر در بازی پنجم مشخص می‌شود. پیش از این، شهرداری گرگان موفق شده است با پشت سر گذاشتن شیمیدر قم به فینال راه پیدا کند.
در شروع بازی چهارم پلی‌آف، دوباره این پالایش نفت آبادان بود که همچون 2 بازی قبلی مدعی اصلی پیروزی به‌نظر می‌رسید و نیمه اول را هم برد. آنها با وجود غیبت رضا حسن‌زاده، ستاره تیم که مصدوم شده، 14 بر 12 در کوارتر اول و 23 بر 17 در کوارتر دوم برنده شدند. مهرام، برای بازگشت به بازی، باید کاری خارق‌العاده انجام می‌داد و این دقیقا همان اتفاقی بود که افتاد. درخشش بازیکنانی مثل مهدی کامرانی، صمد نیکخواه بهرامی و مایکل سامرز در بازی هجومی و دفاع جاندار و سختکوشانه تیمی، مهرام را در نیمه دوم به تیم برتر میدان تبدیل کرد؛ آنها کوارتر سوم را 20 بر 16 به نفع خود به پایان رساندند. با نزدیک‌شدن به پایان بازی، فشار دفاعی هر دو تیم باعث بالارفتن خطاهای انفرادی بازیکنان شد، تا حدی که برخی از ستاره‌های 2 تیم پنج‌فوله و از بازی خارج شدند.
این بازی خطاهای فنی زیادی داشت. با این حال تجربه و هوشیاری نیکخواه بهرامی به داد مهرام رسید و این تیم موفق شد در یک کوارتر بسیار جذاب، 27 بر 23 برنده شود. به این ترتیب بازی در وقت معمولی با نتیجه مساوی 76 به پایان ‌رسید. در وقت اضافه، برش‌های متعدد نیکخواه بهرامی روی دست بازیکنان چهارفوله و محتاط نفت آبادان، مهرام را در موقعیت برتر قرار داد و در نهایت بازی 90 بر 86 به سود تیم تهرانی به پایان رسید. مهرام با فداکاری و سخت‌جانی بازیکنان خود، بازگشت شیرینی به این بازی داشت و امیدهایش را برای صعود به فینال زنده نگه داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید