• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 24 فروردین 1400
کد مطلب : 128058
+
-

ربیعی: به گذشته‌ام افتخار می‌کنم

سرمربی جوان مس‌رفسنجان، پرسپولیس و سپاهان را شانس‌های اصلی قهرمانی لیگ بیستم می‌داند

ربیعی: به گذشته‌ام افتخار می‌کنم


 امیرحسین اعظمی ـ خبر‌نگار

مس رفسنجان که نخستین تجربه لیگ برتری‌اش را تجربه می‌کند، با ربیعی نتایجی فراتر از حد انتظار گرفته و پس از پیروزی مقابل سایپا توانسته برای حداقل 24‌ساعت هم که شده، به رده چهارم جدول برسد. همین اتفاق بهانه‌ای شد تا گفت‌و‌گویی با محمد ربیعی که اتفاقا او هم برای اولین‌بار در لیگ برتر سرمربیگری را تجربه می‌کند، داشته باشیم.

  حتما از صعود به رده چهارم احساس خیلی خوبی دارید؟
من زیاد به رتبه توجهی ندارم چون این یک حباب است و تیم‌هایی که پایین‌تر از ما هستند بازی‌های کمتری انجام داده‌اند. من از اینکه دستاورد یک شهرستان یا یک تیم برجسته شود، خوشحال می‌شوم. زمانی‌که هدایت مس را برعهده گرفتم، این تیم در پایان لیگ دسته اول رتبه یازدهم را به دست آورد و قرار بود ما در فصل جدید در بین 7تیم بالای جدول باشیم. حتی برای کسب رتبه ششمی هم پاداش تعیین شده بود ولی خوشبختانه 3هفته مانده به پایان لیگ، قهرمان ایران شدیم و به لیگ برتر صعود کردیم. وقتی تیمی به لیگ برتر صعود می‌کند، در سال اول می‌خواهد در لیگ بماند ولی من دوست داشتم این باور را عوض کنم تا مس یک شخصیت مجزا پیدا کند. اینکه حالا شخصیت تیمی ما مقبول جامعه فوتبال است، می‌تواند برای ما رضایت‌بخش باشد.

  فکر می‌کنید در پایان فصل چه رتبه‌ای به‌دست بیاورید، آیا کسب سهمیه با این روند برای شما قابل دسترس است؟
ما بازی به بازی جلو می‌رویم و نمی‌توان آینده را پیش‌بینی کرد. طبیعتا هر چه بالاتر برویم برای ما خوب و خوشحال‌کننده است. من اعتقاد دارم که هدف‌های کوچک می‌تواند هدف‌های بزرگ را شکل بدهد. امیدوارم بتوانیم جدا از نتیجه‌گیری، در سبک بازی، تاکتیک تیمی و مسائل دیگر هم پیشرفت کنیم.

  قبول دارید موقعیت مالی باشگاه مس هم آرامش خاصی به تیم می‌دهد؟
بله اما برخی خبرگزاری‌ها و سایت‌ها اخبار کذبی در مورد مسائل مالی باشگاه مس منتشر کردند که قطعا مدیران باشگاه در این زمینه صحبت خواهند کرد. فقط این را بگویم که در باشگاه مس ریخت و پاش مالی وجود ندارد ولی تعهد مالی در زمان مشخص انجام می‌شود که این مسئله مهمی است.

  ولی برخی اتفاقات ممکن است شائبه ایجاد کند. برای مثال کیانی پس از اینکه مبلغ سنگینی به استقلال و تراکتور پیشنهاد داد، سر از تیم شما درآورد.
تنها نمی‌توان گفت که کیانی به‌خاطر مسائل مالی به مس آمده است. به‌عنوان مثال ما قبل از شروع لیگ یکی از بازیکنان فعلی سایپا را می‌خواستیم که حتی به توافق هم رسیدیم ولی آن بازیکن در نهایت راهی سایپا شد. گاهی اوقات ممکن است بازیکنان براساس شرایط تیمی با دلایل دیگر ازجمله کار کردن با یک مربی خاص یا مسائل دیگر، در مورد انتخاب تیم تصمیم بگیرند.

  امسال شانس اول قهرمانی را به کدام تیم می‌دهید؟
پرسپولیس و سپاهان واقعا تیم‌های خوبی هستند، همینطور استقلال. فولاد هم تیم خوبی است و باید موفقیت این تیم را به جواد نکونام تبریک بگویم. گل‌گهر هم با هدایت امیر قلعه‌نویی تیم منسجمی است و امسال 2بازی خیلی سخت با آنها داشتیم. پرسپولیس و سپاهان را شانس‌های اصلی می‌دانم و استقلال هم می‌تواند مدعی باشد.

  به‌نظر می‌رسد بعد از نخستین سالی که در لیگ برتر مربیگری می‌کنید، اهداف بزرگی در ذهن داشته باشید؟
من به گذشته خودم افتخار می‌کنم، اینکه سلسله مراتب مربیگری را طی کردم و در نهایت به لیگ برتر رسیدم. من در 12‌سال گذشته به‌عنوان کمک، آنالیزور  و سرمربی کار کرده‌ام، در لیگ دسته سوم، دسته دوم و دسته اول موفق به صعود شده‌ام و در نهایت هم به لیگ برتر رسیده‌ام. طبیعتا اهداف بزرگ‌تری هم در ذهن دارم.

  مربی مورد علاقه‌تان چه‌کسی است؟
شما می‌بینید که در فوتبال روز دنیا هم یک دگردیسی ایجاد می‌شود. به‌عنوان مثال 2‌دهه پیش مربیانی مثل فرگوسن، کاپلو یا آنچلوتی روی بورس بودند و سپس مربیانی مثل گواردیولا و مورینیو آمدند. هم‌اکنون فیلیکس در بایرن عالی کار می‌کند یا توخل هم مربی بسیار خوبی است. می‌توان از هر مربی ایده‌های مختلفی را درنظر گرفت. من از گذشته سبک اریگو ساچی را خیلی دوست داشتم و بعدها به مورینیو و گواردیولا علاقه‌مند شدم. الان هم سبک فیلیکس را می‌پسندم.

این خبر را به اشتراک بگذارید