• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 30 فروردین 1397
کد مطلب : 12805
+
-

2روایت از دنیای این روزهای سینما و شبکه نمایش خانگی

مسعود میر|خبر‌نگار:

زلزله دلار در خانه بزرگ‌آقا



با اینکه در هفته رو به پایان لااقل اندکی از تنش‌های دلاری جامعه کاسته شد، ولی زلزله فروردینی دلار آنقدر شدید بود که پس‌لرزه‌هایش به خانه بزرگ‌آقا هم برسد. ماجرا از این قرار است که مخاطبان سریال شهرزاد در این هفته برای خرید قسمت هشتم از فصل سوم سریال با غافلگیری افزایش قیمت مواجه شدند. شهرزاد مدت‌ها با قیمت رایج فیلم‌های شبکه نمایش خانگی یعنی همان 5هزار تومان به‌دست مخاطبانش می‌رسید اما از این هفته یک هزارتومانی ناقابل دیگر روی قیمت پرداختی برای دنبال‌کردن عاشقانه‌های شهرزاد و قباد و فرهاد کشیده شد. شهرزاد 6 هزار تومانی البته سعی کرد در این قسمت با عرضه قطعه جدیدی از محسن چاووشی به مخاطبانش یک دلخوشی هم بدهد. شهرزاد در 7قسمت قبلی فصل سوم هرچند در تلاش است تا در قصه با شجاعت بیشتری تن به حذف کاراکترهای محبوبش بدهد اما جای خالی چاووشی و همراه همیشگی‌اش در شهرزاد یعنی سینا سرلک را برای مخاطبانش پر نکرده بود؛ اتفاقی که با شهرزاد 6هزار تومانی بالاخره افتاد. عده‌ای این افزایش قیمت را ناشی از سرعت عمل بیش از حد شرکت پخش‌کننده سریال می‌دانند که همزمان با آغاز نوسانات دلار دستور چاپ کاورهایی با قیمت جدید را صادر کرده و عده‌ای معتقدند که شهرزاد در این ایام طولانی توزیع در مسیر افزایش قیمت نیاز به یک جهش داشته و این جهش ناگهانی خیلی اتفاقی با موضوع نابسامانی قیمت ارز و البته به تبع آن کاغذ و چاپ همزمان شده است. به هر تقدیر آنچه مشخص است اینکه تصویربرداری این فصل شهرزاد مدت‌هاست به پایان رسیده و ماجرای جبران هزینه‌ها در مراحل ساخت، در این موضوع دخیل نبوده است. نکته جالب اینکه دیگر سریال شبکه نمایش خانگی یعنی «گلشیفته» که بهروز شعیبی کارگردانی آن را برعهده دارد، همچنان با همان قیمت 5هزار تومان عرضه می‌شود و باید دید آیا شرکت سرو پارسیان به همان راهی می‌رود که شرکت تصویرگستر پاسارگاد به‌عنوان توزیع‌کننده سریال شهرزاد رفته یا نه؟

اکران زیر رادیکال فرمول تکراری



با شرکت: گابریلا پتری، توگان تی شی را، آدریانو تولوزا، تی آگو متوس، فرانسین لیما، لی بوم بوم. این اسامی را از روی تیتراژ یک فیلم خارجی برایتان ننوشته‌ایم بلکه این نام‌ها را در تیتراژ جدیدترین فیلم اکران‌شده در سینماهای کشور دیده و نوشته‌ایم. این بازیگران در فیلم «تگزاس» که از روز گذشته بر پرده سینماها جاخوش کرده، ایفای نقش کرده‌اند و پیش از هرگونه قضاوت درباره کیفیت بازیشان می‌توان به موضوعی توجه کرد که ظاهرا در سینمای ایران بدل به یک فرمول جدی برای فتح گیشه شده است.

 فرمول تکراری این سال‌ها با چند بازیگر خاص و البته رنگ کمدی و شیطنت‌های کلامی به‌اصطلاح خط قرمزی البته نکته جدیدی نیست اما حکایت از آنجا قابل تامل‌تر می‌شود که گویی بسیاری از فیلمسازان علاقه‌مند به ساخت چنین فیلم‌هایی که البته فروش خوبی را هم در این وانفسای اقتصادی تجربه می‌کنند، به فرمول جدیدتری هم برای تبدیل مس فیلم‌شان به طلا در گیشه دست یافته‌اند؛ استفاده از بازیگران زن خارجی. «من سالوادور نیستم» و «مصادره» تجربه‌های جدیدتر از همان فرمول تکراری و البته قدیمی بودند که با یکی دو بازیگر زن که به‌خاطر ملیت‌شان و البته ضبط فیلم در خارج از کشور امکان عبور از بعضی محدودیت‌ها را داشتند، این دو فیلم را در گیشه به فروش خوبی رساندند.

البته فروش مصادره هنوز هم ادامه دارد و احتمالا باید نامش را در فهرست پرفروش‌های سال97 نوشت. بعد از مصادره اما اکران فیلم تگزاس به کارگردانی مسعود اطیابی هم انگار از روی همین فرمول راه اکرانش را آغاز کرده است.

بازیگر زن خارجی و البته تصاویری که در خارج از کشور گرفته شده، دقیقا همان فرمولی است که احتمالا سبب رونق فروش این فیلم خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید