• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 24 فروردین 1400
کد مطلب : 128049
+
-

سال‌هاست دارم برای آرزویم می‌جنگم

یونس امامی ستاره 74کیلویی کشتی آزاد ایران سهمیه المپیک گرفت با وجود این می‌گوید مشکلی با مسابقات انتخابی ندارد

سال‌هاست دارم برای آرزویم می‌جنگم

محسن محمود  صفری - خبرنگار

یونس امامی در آلماتی قزاقستان، بدون اینکه امتیازی از دست بدهد، قهرمان شد و سهمیه المپیک گرفت. او که مدال برنز جهانی دارد، این بار یک وزن بالاتر آمده بود و به جای 70کیلوگرم در 74کیلو با حریفانش مبارزه کرد. پسر ترکه‌ای کرمانشاهی، یکی از امیدهای کشتی ایران در المپیک توکیو خواهد بود.

 کسب سهمیه المپیک به‌نظر برایت راحت بود. همه رقبا را با امتیاز عالی و بدون اینکه امتیازی از دست بدهی، شکست دادی.
لطف خدا و زحمت کادر فنی بود که این اتفاق افتاد. سعی کردم نمایش خوبی داشته باشم و کسب سهمیه برایم اولویت بود. کادر فنی بارها تأکید کرده بود که بهتر و راحت‌تر است در همین قزاقستان کار را تمام کنیم. خدا را شکر همین اتفاق هم افتاد. فقط امیدوارم با این همه فشار و مشکلاتی که مردم تحمل می‌کنند، برای لحظه‌ای باعث شادی‌شان شده باشم.

  از مدت‌ها قبل در اردو هستی و حتی زمانی که سایر نفرات به خانه رفتند، کادر فنی اجازه خروج به 3کشتی‌گیر اعزامی به مسابقات کسب سهمیه را نداد. از آن سختی‌ها برایمان بگو.
خیلی اذیت شدیم ولی خسته نشدیم و ارزشش را داشت. این مسیر تا المپیک ادامه دارد و برای رسیدن به مدال المپیک همه بزرگان همین مسیر را رفته‌اند ما هم باید اگر مدال می‌خواهیم تحمل کنیم. 8مرحله اردو بودیم حتی روز سیزده بدر را در چمن‌های خانه کشتی بدر کردیم و اصلا اجازه رفتن به خانه نداشتیم. حالا که به گذشته فکر می‌کنم و واکنش مردم در فضای مجازی بعد از کسب سهمیه المپیک را می‌بینم، خوشحالم که در این مسیر حرکت کرده‌ام.

 در فینال همه منتظر رقابت تو با بکزاد عبدالرحمانوف ازبک بودند ولی حریفت روی تشک حاضر نشد، دلیل خاصی داشت؟
من هم دوست داشتم با عبدالرحمانوف که عنوان‌دار جهان است کشتی بگیرم. صبح مسابقات هم به سمت من آمد و خواست با هم مرور فن کنیم، با تشخیص مربیان قبول نکردم و این کشتی‌ گرفتن را به زمان مسابقه رسمی موکول کردیم. خیلی هم اصرار داشت ولی قرار شد در فینال با هم کشتی بگیریم که نشد. راستش دلیل اصلی نیامدنش روی تشک را نمی‌دانم، برای مسابقه فینال به سالن مسابقه هم آمد ولی دید من دارم گرم می‌کنم، نشست و مدتی بعد اعلام شد روی تشک نخواهد آمد.

  سال‌هاست در وزن 74کیلوگرم کشتی ایران دست خالی از مسابقات جهانی برمی‌گردد. آخرین دستاورد یک کشتی‌گیر ایرانی در وزن 74کیلوگرم برمی‌گردد به حضور حسن یزدانی در المپیک ریو، به‌نظرت می‌توانی این طلسم را بشکنی؟
قهرمانان بسیار بزرگی در وزن 74کیلوگرم حضور دارند و رقابت در این وزن بسیار نزدیک و البته حساس است. من برای رقابت با بزرگان این وزن آماده‌ام و اعتقاد دارم برای کسب مدال باید از سد همین بزرگان گذشت وگرنه شانس هیچ‌گاه به کمک آدم نخواهد آمد.

  کادر فنی بارها اعلام کرده مسابقات انتخابی در همه اوزان المپیکی برگزار خواهد شد. مشکلی نداری که سهمیه المپیک را خودت کسب کرده‌ای ولی برای حضور در المپیک باید دوباره با حریفان داخلی رقابت کنی؟
به هیچ وجه؛ این قانونی است که برای همه یکسان است. سهمیه المپیک هم برای کشور است و همانطور که می‌دانید برای شخص نیست. مردم با مدال المپیک خوشحال می‌شوند. اگر قرار است مدال نگیریم بهتر است نرویم. مدال گرفتن در المپیک نهایت آرزوی یک ورزشکار است و من هم سال‌هاست برای آرزویم دارم می‌جنگم.

این خبر را به اشتراک بگذارید