• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 23 فروردین 1400
کد مطلب : 127949
+
-

دریچه/ فلسفه ریاضیات ابن‌سینا


هشتمین نشست از مجـــــموعه درس‌گفتارهایی درباره بوعلی‌سینا، چهــــــــارشنبه ۲۵فــــــروردین ساعت ۱۱صبح به «فلسفه ریاضیات ابن‌سینا» با سخنرانی محمدصالح زارع‌پور(پژوهشگر پسادکتری در دانشکده فلسفه دانشگاه بیرمنگام) اختصاص دارد که به‌صورت مجازی پخش خواهد شد. در این درس‌گفتار فلسفه ریاضیات معرفی شده و نشان داده می‌شود که اگرچه هیچ‌یک از آثار ابن‌سینا دربردارنده همه وجوه این فلسفه ریاضیات نیست، اما نسبت دادن آن به ابن‌سینا موجه است. علاقه‌مندان می‌توانند این درس‌گفتار را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، تلگرام این مرکز به نشانی bookcitycc و صفحه این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.

   معرفی نامزدهای نهایی گنکور
آکادمی گنکور اسامی نامزدهای نهایی مهم‌ترین جایزه ادبی فرانسه را در 3بخش بیوگرافی، رمان‌اولی و داستان کوتاه از طریق ویدئوکنفرانس آنلاین معرفی کرد. به گزارش لیورابدو، «ثروتمند همچون یک شاهزاده» نوشته ابگیل آسور از انتشارات گالیمار، «زیتا» نوشته الیویه هرسند از انتشارات آلبن میشل، «رود دجله ناله سر می‌دهد» نوشته امیلین مالفاتو از انتشارات الیزاد و «شیطان تپه گرگ‌ها» نوشته دیمیتری روشون-بوری از انتشارات لو تریپود، اسامی 4رمان راه‌یافته به مرحله نهایی جایزه گنکور در بخش نخستین رمان هستند. برنده این جایزه 4‌ماه می، همزمان با اعلام برنده جایزه گنکور در بخش داستان کوتاه و شعر معرفی خواهد شد.
4رمان «سزار و تو» نوشته ماریان آلفانت از انتشارات پی.‌او.‌ال، «هلمت و ژون، پرتره‌های متقاطع» نوشته خوزه الوارز از انتشارات گراسه، «لوئی ژوه» نوشته الیویه مونی از انتشارات فولیو ایندی و «ادمون روستان، رنگ‌های متنوع» نوشته توماس سرتیلانژ از انتشارات آتلانتیکا اسامی نامزدهای نهایی راه یافته به جایزه امسال گنکور در بخش بیوگرافی هستند که برنده آن در‌ماه ژوئن معرفی خواهد شد. کتاب‌های «و جنگ تمام شد» نوشته شموئیل تی. می‌یر از انتشارات متروپولیس، «توفان‌ها» نوشته سیلون پرودوم از انتشارات گالیمار، «روزهای آخر» نوشته سیریل روژه لاکان از انتشارات گراسه و «تنها در محاصره سگ‌هایی که گاز می‌گیرند» نوشته دیوید توماس از انتشارات الیویه اسامی 4نامزد نهایی جایزه گنکور در بخش داستان کوتاه هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید