• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 30 فروردین 1397
کد مطلب : 12783
+
-

سکته در بازار پیش‌فروش سکه

دیروز شعب بانک ملی پیش فروش سکه با سررسید یک‌ماهه را ناگهان متوقف کردند تا شوک جدیدی به متقاضیان پیش‌خرید سکه وارد شود؛ تصمیمی که گفته می‌شود به دستور بانک مرکزی بوده اما بانک مرکزی سکوت اختیار کرده است.

به گزارش همشهری، پیش‌فروش سکه‌های بهار آزادی با سررسید یک‌ماهه به قیمت ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال به‌دلیل رسیدن به حد نصاب، در شعب بانک ملی ایران متوقف شد. هرچند بانک مرکزی نسبت به این تصمیم واکنشی نشان نداده اما مقاومت قیمت سکه در بازار آزاد و آتی در برابر سیاست‌های جدید باعث شکل‌گیری شکاف قیمتی ۳۰۰ هزار تومانی روی هر سکه شده بود.

توقف پیش‌فروش سکه با سررسید یک‌ماهه، اعتماد مردم نسبت به سیاست‌های بانک مرکزی را با تردید مواجه می‌سازد و شایعه شده احتمال توقف پیش‌فروش سکه با سررسید 3ماهه هم دور از انتظار نیست.

به گزارش ایبنا، متقاضیان خرید سکه که از صبح دیروز برای دریافت سکه با سررسید یک ماهه به شعب بانک ملی مراجعه کردند با پاسخ منفی مواجه شدند؛ مسئولان بانک دلیل این موضوع را دستور بانک مرکزی اعلام کرده‌اند اما نه بانک مرکزی و نه بانک ملی هیچ‌کدام پاسخگو نبودند. از سوی دیگر شایعاتی مبنی بر اینکه پیش‌فروش یک ماهه قرار است به بورس کالا منتقل شود نیز به گوش می‌رسد که تأیید و تکذیب این شایعه نیز به‌خاطر ‌پاسخگونبودن مدیران بورس کالا به بن بست رسیده است.

فارس هم گزارش داد: افزایش قیمت سکه به یک میلیون و 840هزار تومان و سود قابل توجه این پیش فروش برای خریدار، موجب توقف آن شده است. در واقع با قیمت‌های فعلی خریدار سکه یک ماهه، در یک‌ماه 15.7درصد سود به‌دست می‌آورد و این سود بسیار غیرمتعارف است.

این خبر را به اشتراک بگذارید