• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 21 فروردین 1400
کد مطلب : 127772
+
-

مسیر سنگلاخ افغانستان در ریشه‌کنی فلج اطفال

آسیا
مسیر سنگلاخ افغانستان در ریشه‌کنی فلج اطفال

مقام‌های بهداشتی در افغانستان می‌گویند که واکسیناسیون کودکان در مقابل فلج اطفال در این کشور زیر سایه ناامنی و بحران کرونا با مشکل مواجه شده است.
ماه قبل، حمله افراد مسلح به کارکنان بهداشت که به کشته شدن 3زن منجر شد روند واکسیناسیون را مختل کرد. این 3زن در ولایت ننگرهار مشغول واکسیناسیون کودکان بودند. به گزارش تلویزیون طلوع افغانستان، حدود 10میلیون کودک افغان نیازمند واکسیناسیون فلج اطفال هستند که از این تعداد، حدود 3میلیون نفر در مناطق تحت کنترل طالبان زندگی می‌کنند و همین مسئله دسترسی به آنها را دشوار کرده است.
کارکنان بهداشت در افغانستان طی 11سال گذشته برای واکسیناسیون کودکان تلاش کرده‌اند اما این کشور در کنار پاکستان، دو کشور باقیمانده در جهان هستند که همچنان فلج اطفال در آنجا به چشم می‌خورد. در افغانستان ۵۶ مورد جدید در سال ۲۰۲۰ گزارش شده که بالاترین تعداد طی 10سال اخیر است.
مانع دیگر، عدم‌باور مردم افغانستان به واکسیناسیون است. بیشتر کارکنان بهداشت فعال در حوزه واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان، زنان هستند. آنها خانه به خانه برای واکسیناسیون مراجعه می‌کنند و تلاش دارند مادران را برای دریافت واکسن کودکان‌شان قانع کنند.
طبق اعلام وزارت بهداشت افغانستان، در مرحله 4روزه واکسیناسیون، بیش از ۶ میلیون کودک واکسینه شده‌اند. دولت اعلام کرده با وجود مشکلات موجود برای واکسینه کردن تمامی 10میلیون کودک افغان مصمم است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید