• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 21 فروردین 1400
کد مطلب : 127707
+
-

بریز و بپاش ادامه دارد

گویا چمن کوتاه هم پای مهاجمان پرسپولیس را می‌کشد!

بریز و بپاش ادامه دارد


بهروز رسایلی|  با پیروزی 2 بر صفر برابر نساجی، پرسپولیس 41امتیازی شده و موقتا به صدر جدول رده‌بندی صعود کرد. حالا قرمزها باید منتظر بازی روز دوشنبه سپاهان برابر نفت مسجدسلیمان باشند؛ جایی که شاید محمود فکری در بازگشتش به فوتبال، بتواند میزبان را متوقف و کورس قهرمانی را داغ‌تر کند. حداقل حسن گل دوم پرسپولیس به نساجی این بود که حالا دیگر مساوی باعث صعود سپاهان به صدر نمی‌شود و آنها اگر می‌خواهند رتبه اول را پس بگیرند، فقط باید نفت مسجدسلیمان را شکست بدهند. چند نکته در مورد بازی پنجشنبه پرسپولیس و نساجی بخوانید:
  همچنان چشمگیرترین نکته در مورد مسابقات پرسپولیس، حیف و میل کردن موقعیت‌های خوب گلزنی از سوی بازیکنان این تیم است. پرسپولیس زیاد بخت گلزنی درست می‌کند و این بسیار خوب است، اما عادت به فرصت‌سوزی و گل نکردن توپ‌ها می‌تواند تمام زحمات یک فصل تیم را به باد بدهد. پرسپولیس یک‌بار قهرمانی لیگ پانزدهم را به‌خاطر تفاضل گل از دست داده و امسال هم اصلا بعید نیست در روز پایانی، کار به گل‌شماری بکشد. عجیب است که بازیکنان این تیم این‌همه فرصت خراب می‌کنند. شهریار مغانلو از پرتغال آمده بود که به این کابوس پایان بدهد، اما او هم توپ‌های عجیب و غریبی از دست می‌دهد. البته هنوز چوب‌خط شهریار پر نشده است. هفته گذشته مهاجمان پرسپولیس عقیده داشتند گل نشدن توپ‌هایشان به‌خاطر بلندی چمن زمین است، اما ظاهرا همه چمن‌های ایران با هر اندازه و وضعیت پای این عزیزان را می‌کشد!
   بهترین شرایط ممکن برای عیسی آل‌کثیر این بود که زود گل بزند و از زیر فشار خارج شود. این اتفاق برابر نساجی رخ داد، اما ناآمادگی او واقعا توی ذوق می‌زند. گروهی از کارشناسان گل دوم پرسپولیس را آفساید دانسته‌اند؛ این در حالی است که عیسی در تمام طول مدت حرکت عالیشاه در آفساید بود. او چند دقیقه بعد از حضور در زمین باید خیلی چالاک‌تر از این می‌بود و به‌سرعت خودش را وارد منطقه مجاز می‌کرد تا شبهه‌ای باقی نماند. یک صحنه قبل از همین گل هم باز عیسی در برگشتن تعلل کرد و در آفساید ماند. به هر حال او 6ماه تمرین گروهی و احتمالا جدی نکرده و طول خواهد کشید تا به شرایط ایده‌آل برسد.
  یک نکته ملموس در پرسپولیس، کاهش سختگیری مدافعان این تیم نسبت به فصل گذشته است. پرسپولیس امسال به تیم‌هایی موقعیت گل می‌دهد که شاید اصلا خودشان دوست نداشته باشند موقعیت بسازند! مدافعان سرخپوش راحت‌تر از هر زمان دیگری دریبل می‌خورند و جامی‌مانند. این منحصر به یکی، دو بازی نیست و امسال زیاد دیده شده. برخی تیم‌ها مثل ذوب‌آهن، استقلال و پدیده از این نقطه‌ضعف سود بردند و ضربات کاری به پرسپولیس زدند، بعضی‌ها هم مثل همین نساجی شاید تحت‌تأثیر نام پرسپولیس بودند. دلایل این ضعف باید شناسایی شود وگرنه در مسابقات مهم‌تر کار دست قرمزها می‌دهد.
  آیا عالیشاه خوب، عالیشاه تعویضی است؟ مهم نیست که گل دوم پرسپولیس آفساید بوده یا نه، مهم این است که عالیشاه در این صحنه مفید و مؤثر واقع شد. او به‌عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمد و پاس گل داد؛ درحالی‌که در یکی، دو بازی آخر به‌عنوان مهره فیکس نتوانسته بود انتظارات را برآورده کند. برخی عقیده دارند عالیشاه زمانی که به‌عنوان بازیکن تعویضی به میدان می‌رود، کارایی بیشتری دارد.
  با همه فراز و فرودها و اما و اگرهایش، پیروزی برابر نساجی حال و هوای پرسپولیس را هم عوض کرد. این تیم یک هفته متشنج را پشت سر گذاشته بود و به‌طور همزمان در چندین جبهه در حال مبارزه بود، اما حالا با این برد برای حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا راهی هندوستان می‌شود و این فرصت خوبی است تا فضای فکری بازیکنان هم تغییر کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید