• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 21 فروردین 1400
کد مطلب : 127706
+
-

همان‌جا که هستید بمانید

فولاد خوزستان امشب در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا با العین امارات بازی می‌کند برنده به مرحله گروهی صعود می‌کند و در عربستان می‌ماند

پیش‌بازی
همان‌جا که هستید بمانید


از ساعت20:20 امشب به وقت تهران، تیم فولاد خوزستان به مصاف العین امارات می‌رود تا نخستین تیم ایرانی باشد که رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را در فصل جاری آغاز می‌کند. 3نماینده دیگر ایران در این رقابت‌ها پرسپولیس، تراکتور و استقلال هستند که مستقیما به مرحله گروهی راه پیدا کرده‌اند و بازی‌های خود را از چهارشنبه همین هفته آغاز می‌کنند. اما فولاد برای راهیابی به مرحله گروهی باید در بازی پلی‌آف امشب العین را پشت سر بگذارد وگرنه با همین یک بازی کارش در عربستان تمام می‌شود و به ایران برمی‌گردد. فولاد در حالی راهی عربستان شده که در سال1400 فقط یک بازی در لیگ ایران برگزار کرد و با آلومینیوم به تساوی بدون گل رسید. تیم جواد نکونام هم‌اکنون با 27امتیاز تیم چهارم لیگ ایران است. یک رتبه پایین‌تر از مقامی که فصل قبل به آن دست پیدا کرده بود. جواد نکونام که در دوران بازی‌اش همراه با پاس و استقلال در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته، 4سال بعد از ورودش به عرصه مربیگری، امشب نخستین مصاف آسیایی‌اش را در این کسوت پشت سر خواهد گذاشت.
اما العین امارات، حریف امشب فولاد در چه وضعیتی است؟ در فاصله 3هفته تا پایان لیگ امارات، العین با 37امتیاز از 23بازی در رده ششم جدول قرار گرفته و بعید است در پایان فصل نیز به رتبه‌ای بالاتر از این برسد. این تیم 8روز قبل از بازی با فولاد، آخرین بازی‌اش را در لیگ امارات برگزار کرد و با نتیجه 3 بر یک مغلوب النصر رده پنجمی شد. العین طی 6بازی اخیرش به 2برد، یک تساوی و 3باخت رسیده و شرایط چندان خوبی ندارد. هدایت این تیم بر عهده پدرو امانوئل پرتغالی است که سابقه حضور در تیم پورتو را به‌عنوان مربی و بازیکن داشته و در سال‌های اخیر با حضور در فوتبال آسیا و تیم‌های عربی شناخت خوبی از تیم‌های این منطقه به‌دست آورده است. العین همان تیمی است که در یک مسابقه تاریخی در لیگ قهرمانان، استقلال ایران را با 6گل برد اما طی 4تقابل اخیرش با تیم‌های ایرانی متحمل 2تساوی و 2باخت شده است. استقلال و سپاهان 2 تیم ایرانی هستند که آخرین بازی‌ها را با العین انجام داده و هر کدام به یک برد و یک تساوی مقابل این نماینده امارات رسیده‌اند. جدال فولاد با العین ابتدا قرار بود در شهر اهواز برگزار شود اما بعدا میزبانی از ایرانی‌ها گرفته شد و این بازی امشب در ورزشگاه مرسول‌پارک ریاض برگزار خواهد شد تا تیم برنده برای حضور در بازی‌های گروه چهارم در ریاض بماند و تیم بازنده، این کشور را ترک کند. تیم برنده این بازی در گروه چهارم با السد قطر، النصر عربستان و الوحدات اردن همگروه خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید