• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 21 فروردین 1400
کد مطلب : 127704
+
-

گل‌زن / کدام تیم ملی؟

الهام محمودی -  روزنامه‌نگار

دیروز دومین سالگرد تشکیل آخرین تیم ملی زنان بود که فروردین۹۸ در انتخابی المپیک شرکت کرد و سپس فراموش شد. حالا سایت فدراسیون خبر داده که کنفدراسیون آسیا از تیم ملی زنان ایران برای حضور در دور مقدماتی جام ملت‌های آسیا دعوت کرده. اما به روی خودش نیاورده که اصلاً تیم ملی زنان وجود ندارد که بخواهد جایی برود. 4ماه پیش فیفا ما را از رنکینگ بیرون انداخت. چون تیمی که حدود 2 سال فعالیت نکند، یعنی وجود ندارد و نمی‌تواند در رنکینگ باشد. البته هیچ مسئولی در فدراسیون صدایش را درنیاورد! حالا تیمی که نه سرمربی دارد، نه مدیر و نه بازیکن، چگونه مهیای حضور در این تورنمنت خواهد شد؟

ادغام فدراسیون فوتبال با بادران
دسته گل جدید خانم نایب‌رئیس را چگونه باور کنیم؟ می‌گویند شهره موسوی به مناسبت سال جدید، به اهالی فدراسیون هدیه داده؛ تقویمی که ایشان پیام تبریکش را با عنوان مدیرعامل شرکت شبکه‌ای بادران امضا کرده. در صفحات این تقویم، تصاویری از تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال زنان منتشر شده و البته مزین به تصاویر هیأت‌مدیره شرکت بادران هم هست! شاید خانم موسوی به‌خاطر ناآشنایی و بی‌تجربگی، از اصول و موازین مدیریتی در مهم‌ترین فدراسیون ورزشی کشور بی‌اطلاع است، اما چرا سایر مسئولین فدراسیون او را مطلع نمی‌کنند؟

لیگ یک در معرض کرونا
لیگ دسته اول فوتبال و فوتسال زنان آغاز شده و در شهر‌های مختلف برگزار می‌شود تا بهترین‌ها به لیگ برتر فصل آینده صعود کنند. درحالی‌که رنگ کرونایی اکثر نقاط کشور قرمز است، برای شرکت در بازی‌های لیگ یک، ۴۰تیم در فوتسال و ۱۷تیم در فوتبال، عازم سفر شده‌اند؛یعنی جمع پرتعدادی از بازیکنان، مربیان، کادر همراه، داوران و مسئولین برگزاری مسابقات. درست است که شیوه‌نامه‌های بهداشتی با دقت اعمال می‌شود و از همه تیم‌ها قبل از حضور در بازی‌ها تست کرونا می‌‌گیرند، اما ضمانتی برای جلوگیری از انتقال ویروس به این مجموعه بزرگ وجود ندارد. واقعا ورزش در این شرایط پرخطر، برای سلامتی مفید است یا مضر؟




 

این خبر را به اشتراک بگذارید