• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 21 فروردین 1400
کد مطلب : 127703
+
-

مأموریت، ناقص انجام شد

2 نفر از 3 کشتی‌گیر فرنگی‌کار ایران، با صعود به فینال مسابقات آلماتی در قزاقستان، سهمیه المپیک گرفتند، برای سهمیه آخر باید در مسابقه‌های جهانی صوفیه جنگید

مأموریت، ناقص انجام شد

محسن محمود  صفری - خبرنگار

مسابقات کسب سهمیه المپیک توکیو در قزاقستان برگزار شد که فرنگی‌کاران ایران موفق شدند دو سهمیه را در اوزان  67 و 97کیلوگرم کسب کنند. حسین نوری در وزن 87کیلوگرم در نیمه‌نهایی در مقابل کشتی‌گیر چینی شکست خورد و نتوانست سهمیه بگیرد. هر 3 کشتی‌گیر ایران قرعه بسیار مناسبی داشتند و تا فینال قرار نبود با حریفان مستقیم خود کشتی بگیرند. این مسئله از آنجا حائز اهمیت بود که تنها نفرات فینالیست جواز حضور در المپیک را کسب می‌کردند.

  کار بزرگ گرایی
محمدرضا گرایی در وزن 67کیلوگرم در دور نخست در کمتر از یک دقیقه با نتیجه 8 بر صفر اوچیلوف از تاجیکستان را شکست داد و در کشتی دوم خود احمد دحشان از اردن را در کمتر از 30ثانیه با نتیجه عالی 8بر صفر از پیش رو برداشت و راهی نیمه نهایی شد. گرایی در نیمه نهایی هم 9بر صفر آشو از هندوستان را شکست داد و ضمن راهیابی به فینال، سهمیه المپیک را در این وزن برای ایران کسب کرد. گرایی مدت‌هاست که در وزن 72کیلوگرم کشتی می‌گیرد و با تشخیص کادر فنی به وزن 67کیلوگرم آمده بود. این تغییر وزن جواب داد و کسب سهمیه‌ای که محمد بنا سرمربی تیم ملی هم آن را سخت می‌دانست برای فرنگی‌کاران به‌دست آمد.

  دومین سهمیه المپیک 
محمد هادی ساروی در وزن 97کیلوگرم هم همانند 2 نماینده دیگر کشتی فرنگی با قرعه مناسبی روبه‌رو شده بود. او پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف جهانگیر توردیف از ازبکستان رفت و موفق شد این حریف را با نتیجه 8بر صفر شکست دهد و راهی نیمه نهایی شود. ساروی در نیمه نهایی یانان چن از چین را با نتیجه 10بر 2شکست داد و علاوه بر فینالیست شدن جواز حضور در المپیک را کسب کرد. در این وزن مجموعا 9کشتی‌گیر وزن‌کشی کرده بودند.

  فرصت طلایی که نوری از دست داد
حسین نوری دارنده مدال برنز جهان در سال 2017با قرعه بسیار مناسبی روبه‌رو شده بود ولی نتوانست از این فرصت طلایی استفاده کند. نوری در وزن 87کیلوگرم در گام نخست مقابل شاگلدی آنایف از ترکمنستان با نتیجه 9بر صفر پیروز شد ولی در کشتی دوم خود در مقابل فی پنگ از چین درحالی‌که تا 30ثانیه به پایان با نتیجه 4بر صفر پیش بود با فن فیتویی که خورد 4امتیاز از دست داد و با نتیجه 4بر4شکست خورد(امتیاز درشتی که حریف چینی به‌دست آورده بود دلیل پیروزی بود).
شاگردان بنا در پایان این مسابقات موفق شدند 2 سهمیه المپیک را کسب کنند و با 3 سهمیه‌ای که در مسابقات جهانی قزاقستان کسب کرده بودند مجموع سهمیه ایران را به 5 رساندند. کشتی فرنگی ایران برای کسب سهمیه المپیک در وزن 87کیلوگرم باید در مسابقه‌هایی که در صوفیه بلغارستان برگزار می‌شود مبارزه کند. این مسابقات که اواخر اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، کسب سهمیه المپیک است.

 قرعه آسان آزادکاران ایران
کشتی‌‎گیران آزادکار ایران هم مثل فرنگی‌کاران خوش شانس بودند. آنها هم تا پیش از فینال، با حریفان اصلی‌شان روبه‌رو نخواهند شد. رقابت‌های آزاد از صبح فردا آغاز می‌شود. امیرمحمد یزدانی در وزن 65کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با عبدالک از کویت کشتی می‌گیرد و درصورت شکست این کشتی‌گیر، در دور سوم به مصاف برنده جون سوک یون از کره‌جنوبی و حاجی محمد علی از بحرین می‌رود. در این وزن ۱۰ کشتی‌گیر حضور دارند. الیاس بک بولاتوف کشتی‌گیر روسی‌الاصل ازبکستان در طرف دیگر جدول قرار دارد و پیش از فینال با یزدانی روبه‌رو نخواهد شد.در وزن 74کیلوگرم یونس امامی در دور اول به مصاف علی موحامت اووزمیرادوف از ترکمنستان می‌رود و درصورت پیروزی بر این حریف، در دور دوم با برنده منگ حجی جان از چین و پارینیا چامناجان از تایلند روبه‌رو می‌شود. بکزاد عبدالرحمانوف ازبکستانی که 2 مدال طلای بازی‌های آسیایی و 2 برنز جهان را در کارنامه دارد، در طرف دیگر جدول قرار دارد و امکان رویارویی او با نماینده ایران، پیش از فینال وجود ندارد. در این وزن 11کشتی‌گیر حضور دارند که نمایندگان هند، قطر و تاجیکستان در گروه امامی حضور دارند. محمدحسین محمدیان در وزن 97کیلوگرم در دور نخست با نائویا آکاگوما از ژاپن مبارزه می‌کند و درصورت پیروزی، در مبارزه بعدی به مصاف ضیا موحامت صفراف از ترکمنستان می‌رود. کسب هر 3 سهمیه برای شاگردان غلامرضا محمدی دور از دسترس نیست و می‌توانند با هوشیاری کار را در قزاقستان تمام کنند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید