• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 18 فروردین 1400
کد مطلب : 127532
+
-

«یاور»، «رعد و برق»، ‌«بچه مهندس» و «احضار» پخش خود را آغاز می‌کنند

تلویزیون برگ برنده دارد؟!

گزارش
تلویزیون برگ برنده دارد؟!

فهیمه پناه‌آذر- روزنامه‌نگار

بعد از تمام شدن سریال‌های نوروزی، شبکه‌های سیما خود را برای پخش سریال‌های ویژه ماه رمضان آماده می‌کنند. هر چند از میان مجموعه‌های نوروزی سریالی جز «نون. خ» سعید آقاخانی نتوانست رضایت بینندگان را به‌دست آورد. باید دید در روزهای اوج درگیری با ویروس کرونا و خانه‌نشینی مردم بعد از افطار سریال‌های تولید شده برای رمضان چقدر رضایت‌بخش می‌شود. سریال‌هایی که در همین ماه‌ها و در روزهای کرونایی تولید شده است. در میان گزینه‌های موجود 2سریال بهروز و علیرضا افخمی دیده می‌شود و فصل چهارم «بچه مهندس» هم از دیگر سریال‌هایی است که در شب‌های رمضان روی آنتن می‌‌رود. کارگردان «ستایش» قرار است سریال جدید خود را در این شب‌ها پخش کند.


تماشای سریال ماورایی در شب‌های رمضان
سال‌هاست که تلویزیون از سریال‌هایی با مضامین ماورایی دور بود. دهه 80ساخت این سریال‌ها در تلویزیون مرسوم شده بود که می‌توان گفت علیرضا افخمی در این زمینه سریال‌هایی را تولید کرد. افخمی با ساخت سریال «او یک فرشته بود» که در رمضان ۱۳۸۴ از شبکه 2 پخش شد، گونه‌ای جدید با نام ماورایی را به تلویزیون آورد و پس از آن در همین ژانر «پنج کیلومتر تا بهشت» را ساخت.
 حالا از او در رمضان 1400سوژه‌ای همچون گذشته را درنظر گرفته. «دعوت نحس» که بعدها به نام «احضار» تغییر نام داد عنوان این سریال است که از نامش مضمونش نیز مشخص است. علیرضا افخمی پیش‌تر «تب سرد»، «او یک فرشته بود»، «پنجمین خورشید» و «پنج کیلومتر تا بهشت» را در پرونده کاری خود ثبت کرده است. البته گروه تولید همچنان برای رساندن سریال کار می‌کنند. افسانه چهره‌آزاد، علی دهکردی، خیام وقار کاشانی، درسا بختیار، غزال نظر، صالح میرزاآقایی، آرش مجیدی و... از بازیگران این سریال هستند. 

فصل چهارم بچه مهندس با تغییر بازیگر اصلی
شبکه2 هم درنظر دارد فصل چهارم «بچه مهندس» را پخش کند. کمتر پیش آمده که تولید سریال‌های فصلی در ایران به فصل3 و یا چهارم خود برسد اما گروه تولید «بچه مهندس» انگار با برنامه‌ریزی می‌خواهند تولید و پخش این سریال را ادامه دهند سریالی که در فصل‌های قبلی هم بیننده خود را داشته است. فصل اول سریال رمضان97 روی آنتن رفت و فصل دوم نیز زمستان97 پخش شد. اما فصل سوم با یک فاصله تقریبا طولانی رمضان99 در کنداکتور شبکه قرار گرفت و حالا فصل چهارم رمضان امسال روی آنتن می‌رود. سریالی که نقش اول آن برای حضور دوباره‌اش دستمزد زیادی خواست و سازندگان ترجیح دادند دست رد به این درخواست نامتعارف بزنند و در نهایت محمدرضا رهبری جایگزین روزبه حصاری شد. کارگردانی این فصل را احمد کاوری بر عهده دارد سریالی که ساختش را علی غفاری کلید زد. گروه سازنده در این روزهای کرونا همچنان مشغول ساخت هستند تا آن را به آنتن شبکه 2 برسانند.

کارگردان «ستایش» با «یاور» می‌آید
سعید سلطانی، کارگردان سریال «ستایش» هم این بار «یاور» را به تلویزیون می‌آورد. این سریال ۳۰قسمتی ملودرامی اجتماعی است که در برخی از قسمت‌ها نیز با ژانر معمایی همراه شده است.داریوش ارجمند، امید علیمردانی، ارسلان قاسمی، محمد حاتمی، زهرا سعیدی، شبنم فرشادجو، فقیهه سلطانی، مهوش افشارزاده و اسماعیل محرابی ازجمله بازیگران این سریال هستند و ارجمند هم در این سریال نقش «یاور» را بازی می‌کند.

«رعد و برق» بهروز افخمی
حالا دیگر اسم بهروز افخمی برای همه آشناست نه به‌خاطر آثار تصویری‌اش بلکه به‌خاطر اظهارنظرهایی که در این مدت از او منتشر و در فضای مجازی پخش شده است. او در کنار اظهارنظرهای خود در این ماه‌ها مشغول ساخت 
«رعد‌و برق» هم بود. سریالی که موضوعش به سیل‌های نوروز سال گذشته پرداخته است. این مجموعه پنجمین سریال افخمی است و شبکه5 در رمضان آن را پخش می‌کند. این سریال در استان‌های مختلف تصویربرداری شده و حالا در مراحل فنی خود قرار دارد. محمد فیلی، مهران رجبی، شهین تسلیمی، مختار سائقی، شهرام قائدی، مهدی زمین پرداز، مرتضی کاظمی و... ازجمله بازیگران این مجموعه هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید