• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 18 فروردین 1400
کد مطلب : 127531
+
-

تازه‌های نشر/ پنج صدا


رمان «پنج صدا» نوشته «غائب طعمه فرمان» را موسی اسوار به فارسی برگردانده است.
غائب طعمه فرمان ازجمله نویسندگان مطرح عراقی است که به‌دلیل پرداختن به بطن جامعه عراق به‌شدت موردتوجه قرار گرفته است. داستان در عراق پیش از انقلاب 14ژوییه 1958و در سال‌های آخر سلطنت و حکومت دست نشانده انگلیس شکل می‌گیرد. نویسنده وضع روشنفکران عراقی را در آن برهه در اثر خود ترسیم کرده است. غسانی کنفافی، نویسنده و روزنامه‌نگار فلسطینی درباره کتاب «پنج صدا» نوشته است: «رمان پنج صدا یکی از بهترین  رمان‌ها در ادبیات مدرن عربی است. نویسنده آن، غائب طعمه فرمان، یکی از بهترین‌هایی است که قلم به‌دست دارند. از نخستین سطر این رمان احساس کردم در میان انگشتان مردی پراستعداد سیر می‌کنم. مرا تا اعماق عراق و اعماق مردمش به سفر برد و ارزش و معنای ادب معاصر را در آن دیار، که همیشه در پدید آوردن آثار هنرمندانه پیشگام بوده است، به آن بازگرداند و چیزی به من ارزانی کرد که دائم در جست‌وجوی آن بودم و نمی‌یافتم!…» غائب طعمه فرمان در 1927در یکی از محله‌های قدیمی بغداد به نام «مُرَبعه» به دنیا آمد و سال1990 در مسکو درگذشت. نشر هرمس این کتاب را در ۴۰۰صفحه با شمارگان هزار نسخه به بهای 70هزار تومان منتشر کرده است.

  پرنده‌ای از پادشاهی آسمان
«پرنده‌ای از پادشاهی آسمان» نوشته پارسا پیکر، کتاب کم حجمی است که به‌تازگی با ترجمه شبنم سمیعیان،از سوی انتشارات آفتابکاران منتشر شده است. نسخه اصلی کتاب سال ۲۰۱۸ منتشر شده است. پارسا پیکر، نویسنده و گردآورنده کتاب، روانشناسی است که با زندانی‌ها کار می‌کند. او برای تهیه این‌کتاب، مفهوم آزادی را برای 2زندانی مددجوی خود مطرح کرده و آنها هم درباره این‌مفهوم مطالبی نوشته و نقاشی‌هایی کشیده‌اند.
پیکر طی دو سال و نیم، با بیش از ۳۰۰ زندانی ملاقات و با آنها کار کرده تا استعدادهای آنها را شناسایی کند. او در همین‌راستا، بنیاد آزادی در قفس را تاسیس کرده است. آدریان و دامیان دو زندانی‌ای هستند که مطالب و تصاویر کتاب «پرنده‌ای از پادشاهی آسمان» را تهیه کرده‌اند. این‌کتاب ۴۸ صفحه‌ای با شمارگان۳۰۰ نسخه به بهای ۳۰ هزار تومان منتشر شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید